  • 1. Data: 2007-04-14 00:06:54
    Temat: Czy jest jakis urzedowy czas wydania dowodu osobistego?
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    Moja siostra ma wielki problem z otrzymaniem dowodu osobistego. Przemeldowala
    sie na poczatku listopada i zlozyla wniosek o nowy dowod (miala 5 letni wydany
    osobie niepelnoletniej i konczyl sie pod koniec lutego), chociaz jej niechetnie
    chcieli sprzyjac wniosek o nowy dowod, bo upierali sie, zeby przyjsc na poczatku
    lutego (chyba ich poje....), ale zlozyla wniosek i czekala przez 3 miesiace do
    lutego na dowod, poszla odebrac, a tam literowka, wiec wydanie kasy na nowe
    zdjecia i znow bez dowodu, dzis poszla do urzedu odebrac poprawiony dowod,
    wkoncu minelo prawie 3 miesiace i DOWODU NIE MA, ale ma sie nie martwic, bo
    bedzie za 2-3 tygodnie, tylko ze jest teraz bez waznego dowodu i nie moze
    niczego zalatwic w tym piepszonym kraju.

    Czy mozna domagac sie jakiegos odszkodowania? Na wyrobienie paszportu maja 30
    dni od zlozenia wniosku, a na dowod?

    Siostra chce sprzedac swoje mieszkanie, a bez waznego dowodu zaden notariusz nie
    chce wogole gadac. Do tego spoldzielnia tez rozklada rece, a klient sie
    niecierpliwi, chociaz juz miesiac przeczekal i chyba rozglada sie za nowym.

    Co zrobic? Skarga pojdzie do MSWiA i do prezydencika tego smiesznego miasta
    napewno, ale dopiero po odebraniu dowodu, bo jeszcze swita bedzie sie mscila i
    beda trzymac dowod.

  • 2. Data: 2007-04-15 13:59:54
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-04-14 02:06, kjvirtual wrote:

> [...]
    > niecierpliwi, chociaz juz miesiac przeczekal i chyba rozglada sie za nowym.

    Jakkolwiek twierdziłby notariusz ważny dowód osobisty nie jest niezbędny
    do sprzedania nieruchomości. W szczególności poprzedni dowód osobisty z
    całą pewnością nadal potwierdza tożsamość osoby się nim posługującej.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do

  • 3. Data: 2007-04-16 07:18:09
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Podobnie paszport, w szczególności z potwierdzeniem zameldowania z wydziału
    meldunkowego.
    Ale ciekawe, czy zielony książeczkowy dowód, jeżeli ustawowo minął termin jego
    wymiany, nadal byłby waznym dokumentem
    tożsamości, czy nie ??
    JaC