  • 11. Data: 2022-05-02 07:04:57
    Temat: Re: Czy jeden z wariantów nacjonalizacji bez odszkodowania nazywa się tera sankcjami? :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeśli chodzi o Polskę i Rosję, to wojny nie prowadzimy.

    Wedle zainteresowanego prowadzimy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2022-05-02 09:34:20
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Wedle zainteresowanego prowadzimy.

    A jakie to zdanie zainteresowanego ma "przełożenie prawne"?
    IMHO to przełożenie *na rasie* może/powinno ograniczać się
    (w Polsce) do *lekkiej* taryfy ulgowej. Tylko i aż jedna
    granica dzieli Polskę od wojny na średnio poważnie.

    Van Atta prowadził wojnę z USA zdaniem USA? Swoim własnym zdaniem
    całkiem prawdopodobnie tak.

    To jak z samoobroną: najpierw trzeba dożyć jutra żeby jak jutro
    nadejdzie sprawdzić czy zagrożenie było takie że warto się teraz
    przeciągać po sądach. IMHO Premier Morawiecki mógł sobie za bardzo
    wyłączyć _długofalową_ perspektywę wizerunkową Polski.
    Co się stało to się nie odstanie ale lepiej tego nie pogłębiać
    bez potrzeby *i głębokiego przemyślenia* .

    --
    A. Filip

  • 13. Data: 2022-05-02 09:44:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.05.2022 o 09:34, A. Filip pisze:

    > A jakie to zdanie zainteresowanego ma "przełożenie prawne"?

    Żadne. Na czas wojny nie obowiązuje prawo cywilne:P

    > IMHO to przełożenie *na rasie* może/powinno ograniczać się
    > (w Polsce) do *lekkiej* taryfy ulgowej. Tylko i aż jedna
    > granica dzieli Polskę od wojny na średnio poważnie.

    Od prawdziwej wojny dzieli nas wyminana ciosów uzbrojeniem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2022-05-02 14:14:47
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    Zabieranie majątków oligarchom wspierającym zbrodniarza przypomina ci
    egzekucje wykonywane przez Niemców podczas II WŚ?
    Dobrze zrozumiałem?

    > No OK! Jest to jakiś argument. Ale dość cieniutki. Przynajmniej z punktu
    > widzenia etyki.

    Nie. Znowu ci się coś pomyliło. Jest dokładnie wręcz przeciwnie.
    Być może jest jakie słabe umocowanie w prawie (pewnie dlatego tak długo
    to trwa - i trzeba jak najszybciej takie prawo dostosować do
    współczesnych realiów), ale już na pewno nie z punktu widzenia etyki.

    Każdy przyzwoity człowiek wie, że tak właśnie trzeba zrobić - pozbawić
    możliwości finansowania zbrodniarza i majątków kumpli, którzy go
    wspierają - a jeżeli prawo na to nie pozwala, bądź to utrudnia, to
    należy to prawo zmienić. I to jest patrzenie z punktu widzenia etyki.
    Twierdzenie, że zabieranie majątków zbrodniarzom jest nieetyczne, to
    jakieś kuriozum i kompletne niezrozumienie czym jest etyka.

    Nieetyczne, to jest robienie zabezpieczeń zamiast natychmiastowej
    konfiskaty.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 15. Data: 2022-05-02 18:50:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Apr 2022 22:14:19 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
    > To jest takie moje wrażenie+ z historii z firmą gazowniczą z lokalnym monopolem.
    > IMHO Podobnych możliwych wrażeń w tej sprawie nie da się całkowicie
    > uniknąć ale wypadałoby się znacznie bardziej przyłożyć do tworzenia
    > innego wrażenia.

    No wiesz - nie wiadomo jak to z tym "zabraniem" jej majatku.
    Zabrali juz? czy tylko bezumownie uzywaja?
    Kolejny etap to moze byc bank, jesli gazociagi zbudowane na kredyt.

    To juz lepszym przykladem sa te "rosyjskie" jachty.

    Albo ... pare polskich bankow, co to ostatnio zostaly przymusowo
    zrestrukturyzowanych. I Getin, ktory chyba wkrotce zostanie.

    J.

  • 16. Data: 2022-05-02 20:12:39
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Jak to leciało?

    Gdybyś w 39 roku dowodził niemieckimi wojskami to wojna by nie wybuchła
    bo stałbyś w KORKU ;;-)

  • 17. Data: 2022-05-02 20:41:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 02 May 2022 09:34:20 +0200 (CEST), A. Filip wrote:

> [...]
    > (w Polsce) do *lekkiej* taryfy ulgowej. Tylko i aż jedna
    > granica dzieli Polskę od wojny na średnio poważnie.

    Bylaby mozliwa teraz wojna na srednio powaznie, czy od razu atomowkami
    bysmy oberwali?

    No nie, mogliby chyba pare miast jakimis rakietami ostrzelac, jak np
    Lwów. Ale potem co - nie polecimy nad Kalingrad, bo nie mamy
    samolotow, a oni maja silne plot ?

    J.

  • 18. Data: 2022-05-02 21:18:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Apr 2022 14:12:51 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Może. Nie pamiętam tych czasów. Znam to z opowiadań dziadka i może
    > chłopu umknął ten niuans.

    jesli skazanym mozna bylo byc za byle co, to istotnie niuans bez
    wiekszego znaczenia.

    > W moich terenach była rozwinięta partyzantka i
    > jest wiele miejsc, gdzie Niemcy rozstrzelali ZAKŁADNIKÓW. Tak
    > przynajmniej pisze na pomnikach.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Egzekucje_uliczne_w_Wa
    rszawie_(1943%E2%80%931944)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Bekanntmachung_Wa
    rschau_1943.jpg
    tu juz nie "przeznaczonych do ułaskawienia", ale po prostu skazanych.
    Za posiadanie broni i udzial w zabronionych organizacjach.

    Tu "przewidziani do ułaskawienia"
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Announcement_of_d
    eath_penalty_for_37_Poles_in_occupied_Warsaw_(Octobe
    r_1943).jpg

    Czy to prawda, czy wzieli ludzi z łapanki, to juz nie wiem.

    A "sąd doraźny Policji Bezpieczenstwa", czyli teatrzyk chyba wiekszy
    niz za Stalina, ale akurat bron mogła byc prawdziwa.

    J.

  • 19. Data: 2022-05-02 21:19:30
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    _Master_ napisał(a) :
    > Jak to leciało?
    >
    > Gdybyś w 39 roku dowodził niemieckimi wojskami to wojna by nie wybuchła
    > bo stałbyś w KORKU ;;-)

    "A czołgi w bagnach wyschniętych nie grzęzły..."

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 20. Data: 2022-05-02 21:22:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Apr 2022 14:53:57 +0200 (CEST), A. Filip wrote:

    > Bo to tak było *w praktyce* i do tego "zwykli ludzie" to uproszą.
    > Tyle że "dla prawników fikcja prawna" była nieco inna przynajmniej w
    > sporej części przypadków jak mis się wydaje (jakoś się nie wgłębiałem).
    >
    > Rzad RP3 mówi o sankcjach na firmę dostarczającą lokalnie gaz w Polsce.
    > Ja "jako nie prawnik":widzę *w praktyce* nacjonalizację bez
    > odszkodowania a co najmniej wymuszenie sprzedaży po mocno zaniżonej
    > cenie.

    Ale na jak dlugo?
    Bo jesli "do czasu wycofania sie z Ukrainy", to moze prawidłowo :-)

    J.