  • 1. Data: 2007-02-28 13:00:12
    Temat: Czy da się w karnym?
    Od: "Tomasz Myrdin" <m...@o...onet.pl>

    Firma z którą współpracuję zatrudniała doradcę ADR (jest to osoba
    która zgodnie z umową europejską ADR oraz ustawą o transporcie
    drogowym towarów niebezpiecznych musi opiekować się firmami mającymi
    związek z przewozem towarów niebezpiecznych), doradca ten (co było
    jego głównym obowiązkiem) miał sporządzić dla klienta firmy roczne
    sprawozdanie (wymagane przez ustawę o transporcie drogowym).
    Doradca do sprawozdania wziął dane z sufitu. W konsekwencji naraził
    klienta firmy na karę w wysokości do 30000 zł (minimum 5000 zł).
    Klient będzie dochodził od firmy odszkodowania.
    Czy zdaniem osób z tej listy możliwe jest szarpanie się z doradcą na
    podstawie art. 296 KK w powiązaniu z art. 303 KK i dochodzenie swego
    na podstawie art. 46 KK?
    Pozdrawiam
    Tomasz Myrdin

  • 2. Data: 2007-02-28 20:37:47
    Temat: Re: Czy da się w karnym?
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    > Czy zdaniem os=F3b z tej listy mo=BFliwe jest szarpanie si=EA z doradc=B1 na
    > podstawie art. 296 KK w powi=B1zaniu z art. 303 KK i dochodzenie swego
    > na podstawie art. 46 KK?

    Przy przestępstwie z art. 296 par. 1 kk minimalna wartość szkody musi wynosić
    więcej niż 152.000 zł.

  • 3. Data: 2007-02-28 21:23:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Myrdin" <m...@o...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    Ja bym prędzej poszedł w kierunku samego 303 albo 270 kk.