  • 11. Data: 2004-12-29 22:01:07
    Temat: Re: Czy bezdomny może pozostać uczciwa osoba i jak?
    Od: "Jo" <J...@o...pl>

    Użytkownik <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:cqu6o2$i55$1@inews.gazeta.pl...
    > lepiej uwazaj bo za niedochowanie obowiakuz meldunkowego grozi kolegium!!!
    > nizezle mozesz zabulic!

    Z tytułu niepłcenia podatku też u to chyba jeszcze większy problem.

  • 12. Data: 2004-12-29 22:08:15
    Od: "Jo" <J...@o...pl>

    > Jo rzecze:
    >
    > Możesz płacić w:
    > - US do którego podlegałeś pod starym adresem zameldowania
    > - US zgodnym z miejscem Twojego zamieszkania
    > - I US Warszawa
    > - US zgodnym z biurem Twojej firmy.

    Wielkie dzięki.

    A jak można rozwiązać brak stałego biura? Dla większości ludzi tojest ich
    mieszkanie, a właściwie kącik w mieszkaniu. A tu brak tego kącika.
    Najwygodniej byłoby zadać pytanie w US, ale tam zmieniają się wykładnie
    częściej niż rozporądzenia, ministrowie w rządzie i marszałkowie w
    parlamencie.

    > tylko co płacenie podatków ma wspólnego z uczciwością?
    > To przecież przymus.

    Przymus, który jest też obowiązkiem. Niepłacenie podatków jest nieuczciwe,
    bo się oszukuje. Ale to już chyba sprawa wewnętrzna.

    Ale po odpowiedziach widzę, że problem jest koszmarny i całe szczęście, że
    to nie mnie dotyczy. Mniejsze, bo znajomego. Po jego historii wiem, że to
    bardzo łatwo może dotyczyć wielu spośród nas.

  • 13. Data: 2004-12-29 22:42:17
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:g78chg34bwgr.5ewihtstrfxj.dlg@40tude.net adamb
    <z...@w...abkom.tk> pisze:

    > Z czego ??
    > BTW: pominę już, że durność tego obowiązku jest niepodważalna, sprzeczna
    > z EKPC i rodzi wiele kolejnych durnych obowiązków, jak wymiana
    > dokumentów, zgłoszenia u wszystkich świętych itd.
    W pełni podzielam Twój pogląd.

    Co do odpowiedzi na pytanie zawarte w topicu:
    Tak, w naszym pieknym kraju bezdomny może bez problemu pozostać uczciwą
    osobą.
    Najprostszą i najpewniejszą metodą wiodącą do tego celu jest w naszym
    pięknym kraju zejście śmiertelne bezzwłocznie po zostaniu bezdomnym.
    Przepraszam za wisielczy humor, o ile to w ogóle jest humor.

    Jotte

  • 14. Data: 2004-12-29 23:06:08
    Od: "Jo" <J...@o...pl>

> [...]
    > pięknym kraju zejście śmiertelne bezzwłocznie po zostaniu bezdomnym.
    > Przepraszam za wisielczy humor, o ile to w ogóle jest humor.

    To tylko ladne podsumowanie tego co mamy w naszym kraju. Uczciwie żyć
    trudno, a nie wszyscy mają serce aferzysty

  • 15. Data: 2004-12-29 23:18:39
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cqvd94$u1e$2@host12-ursus.spray.net.pl Jo <J...@o...pl>
    pisze:

    > Uczciwie żyć trudno, a nie wszyscy mają serce aferzysty
    Istnieje również prosty sposób aby w naszym pięknym kraju ominąć trudności
    uczciwego życia, nie próbując równocześnie zostać aferzystą.
    Najprostszą i najpewniejszą metodą wiodącą do osiągnięcia tego celu jest w
    naszym pięknym kraju....
    Jotte

  • 16. Data: 2004-12-30 21:09:31
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jo rzecze:
    > A jak można rozwiązać brak stałego biura? Dla większości ludzi tojest ich

    Tak jak wyżej - płacić w poprzednim urzędzie, w nowym, albo w I US w
    Warszawie.

    > Przymus, który jest też obowiązkiem.

    Nie, to przymus a nie obowiązek.

    > Niepłacenie podatków jest nieuczciwe, bo się oszukuje.
    > Ale to już chyba sprawa wewnętrzna.

    Nie bardzo rozumiem, że "niepłacenie jest nieuczciwie bo się oszukuje".
    Czy Ci co przenoszą się - lub swoje dochody/firmy - do miejsc gdzie nie
    ma podatków są nieuczciwi i oszukują? Albo Ci co kupują firmy ze
    stratami i nie płacą podatków takoż itd. itp.?

    Chyba nie przemyślałeś do końca kwestii podatków i uczciwości.

    > Ale po odpowiedziach widzę, że problem jest koszmarny i całe szczęście, że
    > to nie mnie dotyczy. Mniejsze, bo znajomego. Po jego historii wiem, że to
    > bardzo łatwo może dotyczyć wielu spośród nas.

    Nie widzę nic koszmarnego. Przez całe lata nie miałem meldunku i żadnego
    problemu z US.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 17. Data: 2005-01-01 11:59:55
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 29 Dec 2004 15:04:39 +0100,
    adamb <z...@w...abkom.tk> screamed:

    PLONK

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
    [ 12:59:35 user up 10478 days, 0:54, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    /home/ftp/graphics/gif/naughty/filthy/disgusting/wow
    !

  • 18. Data: 2005-01-02 14:31:54
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    Artur M. Piwko napisał(a):
    > PLONK

    Wzajemnie

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 19. Data: 2005-01-02 20:59:47
    Od: "Jo" <J...@o...pl>

> [...]
    > nie płacą podatków takoż itd. itp.?
    >
    > Chyba nie przemyślałeś do końca kwestii podatków i uczciwości.

    Chyba faktycznie ze swoimi wywodami wykraczam poza sferę prawa, a bardziej
    nawiązuję do dogmatu moralnego. Dla mnie oszukiwanie poprzez niepłacenie
    podatków jest nieuczciwe. Nie zmienia to faktu, że uczciwym jest robienie
    wszystkiego, by ten podatek był jak najmniejszy.

    > Nie widzę nic koszmarnego. Przez całe lata nie miałem meldunku i żadnego
    > problemu z US.

    Czy jakoś informowałeś urząd, gdzie może Cię znaleźć, czy okresowo
    zgłaszałeś się do Urzędu, w razie gdyby chcieli Cię skontrolować?

  • 20. Data: 2005-01-02 22:34:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jo rzecze:
> [...]
    > podatków jest nieuczciwe. Nie zmienia to faktu, że uczciwym jest robienie
    > wszystkiego, by ten podatek był jak najmniejszy.

    Ale zrozum, że podatek to bandytyzm. Płacenie dobrowolnie podatków to
    popieranie bandytyzmu. Proste?
    Więc kto tu wychodzi na niemoralnego?

    > Czy jakoś informowałeś urząd, gdzie może Cię znaleźć, czy okresowo
    > zgłaszałeś się do Urzędu, w razie gdyby chcieli Cię skontrolować?

    Nic nie robiłem. Po prostu wysyłałem do niego dalej deklaracje.

    pozdrawiam
    Arek