  • 1. Data: 2004-03-11 12:27:10
    Temat: Czy FAX to też forma pisemna???
    Od: "GieTeGie" <t...@w...pl>

    Witam,

    Jeżeli w regulaminie prowadzenia konta jest napisane, że wypowiedzenie
    wymaga formy pisemnej - czy zamiast wysyłać listem - mogę wysłać faksem
    podpisany dokument?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-03-11 13:35:57
    Temat: Re: Czy FAX to też forma pisemna???
    Od: "rpirog" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GieTeGie" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jeżeli w regulaminie prowadzenia konta jest napisane, że wypowiedzenie
    > wymaga formy pisemnej - czy zamiast wysyłać listem - mogę wysłać faksem

    Faks nie spełnia wymogów formy pisemnej. Art. 78. § 1. k.c. " Do zachowania
    pisemnej formy czynności prawnej wystarcza złożenie własnoręcznego podpisu
    na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli."
    Niemniej w umowie lub regulaminie może znaleźć się postanowienie, które
    faksowi przyznaje moc równoważną dokumentowi pisemnemu.
    Uwaga: w prawie niemieckim - faks jest uważany za formę pisemną.
    R.

  • 3. Data: 2004-03-11 14:28:07
    Od: "Przemo P" <p...@o...pl>

    > wymaga formy pisemnej - czy zamiast wysyłać listem - mogę wysłać faksem

    nie! - dlaczego?,
    udowodnij, że dotarł a nie np. pomyliłeś numer
    Takie rzeczy wysyła się poleconym za potwierdzeniem odbioru żeby mieć
    spokój.
    Pozdrawiam
    Przemo

  • 4. Data: 2004-03-11 16:55:14
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Takie rzeczy wysyła się poleconym za potwierdzeniem odbioru żeby mieć
    > spokój.

    Tak naprawde to nie udowodnisz, ze wyslales to co wyslales a nie pprzez
    przypadek pusta kartke papieru lub zupelnie cos innego. jak juz chcesz
    takiej pewnosci to jeszcze notariusz potwierdza na poczcie ;-) (?)

  • 5. Data: 2004-03-11 17:01:41
    Od: "Mokkunia" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Przemo P" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > nie! - dlaczego?,
    > udowodnij, że dotarł a nie np. pomyliłeś numer

    Przecież wysyłając fax możesz wydrukować sobie potwierdzenie wysłania. I
    wtedy masz pewność, że faks dotarł pod wybrany numer.

    Pozdrawiam
    Mokkunia

  • 6. Data: 2004-03-11 19:38:05
    Od: "Fakirek" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Piwek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przypadek pusta kartke papieru lub zupelnie cos innego. jak juz chcesz
    > takiej pewnosci to jeszcze notariusz potwierdza na poczcie ;-) (?)

    A swoja droga do czynnosci notarialnych nalezy chyba m.in. doreczanie tego
    typu dokumentow. To chyba niespotykana usluga.... Czy ktos z niej korzysta?
    czasami to moze sie przydac, zeby miec pewniaka :) Ale pewnie slono
    kosztuje.... ;)

    Fakirek

  • 7. Data: 2004-03-12 08:06:41
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Mokkunia wrote:

    > Użytkownik "Przemo P" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przecież wysyłając fax możesz wydrukować sobie potwierdzenie
    > wysłania. I wtedy masz pewność, że faks dotarł pod wybrany numer.

    Wiesz ile czasu zajmie spreparowanie takiego potwierdzenia?
    Pozdro
    Massai