  • 11. Data: 2004-02-15 18:00:50
    Temat: Re: Czemu w Polsce nie ma prawnikow rodzinnych ???
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004 10:51:33 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:

    > A byłaby to prawidłowa w myśl naszego prawa umowa ?
    W myśl naszego prawa? Tego, które zakłada nierealne ceny minimalne
    gwarantowane adwokatom, nie gwarantując w zamian nic klientom? Tego,
    zgodnie z którym jeśli człowiek trafi do więzienia wskutek ewidentnych
    niedociągnięć jego adwokata, to nawet jeśli adwokatowi udowodni się te
    niedociągnięcia podczas sprawy dyscyplinarnej, to nieszczęsny klient nadal
    musi siedzieć w więzieniu? Tego prawa? Sam procent od zysku nie. Rzecz w tym, że
    warto to prawo zmienić. Oczywiście klient może się umówić obecnie z adwokatem na
    procent od zysku, ale traktując go wyłącznie jako premię, bo oprócz tego,
    to ... czy się stoi czy się leży ;)
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 12. Data: 2004-02-15 18:05:52
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>

    On Mon, 09 Feb 2004 23:17:45 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Jakby ci to powiedzieć... może nie zauważyłeś że u nas minimalna
    > płaca to 824 zł brutto
    > Jak połowę społeczeństwa będzie stać na wydanie 3600 zł rocznie
    > na prawnika to i "obsługa" się znajdzie. To raz.
    Dlatego zaproponowana kwota to przesada. Co innego w przypadku prawników
    pracujących dla firm, zajmujących się sprawami gospodarczymi. Ale to ponad
    90% rodzin nie ma dostępu do obsługi prawnej, firmy sobie radzą. Kwota za
    abonament, w który wchodziłyby porady i ew. proste pisma nie musiałab być
    aż tak wysoka
    > A jak za ową granicą wygladało limitowanie dostępu do zawodów
    > prawniczych ? - to dwa :)
    Właśnie stąd pewnie to 300 zł. To ... dzisiejsze ceny. To może nie być
    kwestia abonamentu, tylko braku dostępu do niedrogich usług prawniczych.
    Ten problem dotyka większości Polaków.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 13. Data: 2004-02-27 19:35:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Feb 2004, Marta Wieszczycka wrote:

    >+ On Thu, 12 Feb 2004 10:51:33 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
    >+
    >+ > A byłaby to prawidłowa w myśl naszego prawa umowa ?
    >+ W myśl naszego prawa? Tego, które zakłada [...]

    Ano tego, z braku wyboru :]
    [...]
    >+ Rzecz w tym, że warto to prawo zmienić.

    Nie mam zamiaru oponować w zakresie nie tylko tego co opisałaś :)
    Problem w tym że wskutek "politycznego dogadywania się stron" ilość
    takich różnych 'kfiatków" raczej rośnie niż maleje :(

    pozdrowienia, Gotfryd