    From: Van Gogush <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Cyfra + - postepowanie windykacyjne
    Date: Tue, 16 Mar 2004 20:35:19 +0100

    Witam grupowiczow, mam maly problem z ww. firma
    do 20.05.2000 bylem abonentem WIZJA TV po tej dacie nastapilo
    rozwiazanie umowy na moja prosbe. Oddalem tuner i wydawalo mi sie ze mam
    spokoj.Az tu pewnego dnia (01.03.2004) przyszedl sobie list zwykły ze
    mam do zapłacenia zaległe opłaty abonamentowe w wysokości 145,99 zl z
    "klauzula straszaca" :) o postepwaniu windykacyjnym. Poniewaz jak siegam
    pamiecia nie otrzyamlem nigdy takiej faktury na taka kwote zadownilem do
    "nich" z pytaniem co jest podstawa tego pisma, dostalem odpowiedz ze
    podpisana umowa z WIZJA TV, poprosilem o numer niezaplaconej faktury i
    ... okazalo sie ze nie nigdy jej nie wystawili ! - czyli nie wystawili
    ale juz strasza.
    Napiszcie prosze czy moga wystawic ta fakture z data biezaca (no bo
    wsteczna nie moga) i czy mam obowiazek zaplacenia takiej faktury. Czy
    niewystawienie faktury jest wystarczajacym powodem do niezapalcenia czy
    obowiazek zaplacenia (bez wzgledu na wystawienie faktury) zawsze bedzie
    na mnie spoczwal (chyba 3 lata to termin przedawnienia ale od
    wystawienia faktury - jesli sie myle prosze mnie sprostowac).
    Prosze podajcie podstawe prawna (jesli nie musze placic lub gdy musze
    placic)

    Dzieki za info

    Pozdrawiam
    VG