  • 1. Data: 2004-03-05 23:27:22
    Temat: Cover piosenki - a prawa autorskie - proszę o szybką pomoc :)
    Od: "-=SHOC=-" <shoc@wytnij_to.softel.com.pl>

    Dzień dobry

    Mam do Państwa jedno pytanie - chciałbym poprosić rozgłośnię radiową o
    wyemitowanie piosenki która jest coverem piosenki innego zespołu - czy
    potrzebne są jakieś zezwolenia itp. ?? Jeżeli tak to czyje - autora,
    wydawcy... ? A jeżeli piosenka jest lekko zmieniona - czy też trzeba
    zabiegać o jakieś zezwolenia??
    Bardzo bym prosił o szybką pomoc - chcę spróbować ( jeżeli mi się uda -
    należy próbować - bo bez tego nic się nie uda :) poprosić o emisję w dzień
    kobiet - jako prezent dla wokalistki.

    Tak przy okazji :) - jeżeli chcą państwo posłuchać:
    http://www.zszorneta.neostrada.pl/NOK/Track01.mp3
    http://www.zszorneta.neostrada.pl/NOK/Track05.mp3
    Są to piosenki małego zespołu NOK z Nowego Stawu - wokalistka Karolina
    Bartos ( 16 lat :). Zespół nie ma dużo funduszy - ma małe możliwości
    przebicia - a dziewczyna ma głos.
    Dobra koniec tych reklam :)

    Bardzo bym Państwa prosił o pomoc w sprawie tych zezwoleń.

    Pozdrawiam Szymon Jastrzębowski

    e-mail: shoc@skasuj_to.softel.com.pl
    GG: 2923132

  • 2. Data: 2004-03-08 03:24:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c2b2h3$1hv$1@nemesis.news.tpi.pl>, -=SHOC=- wrote:
> [...]
    > potrzebne są jakieś zezwolenia itp. ?? Jeżeli tak to czyje - autora,
    > wydawcy... ? A jeżeli piosenka jest lekko zmieniona - czy też trzeba

    "Cover" to pewnie opracowanie a więc potrzebna jest zgoda autora:
    (sory za zjedzone p-literki)
    Art. 2.
    1. Opracowanie cudzego utworu, w szczególnoci tlumaczenie, przeróbka,
    adaptacja, jest przedmiotem prawa autorskiego bez uszczerbku dla prawa
    do utworu pierwotnego.
    2. Rozporzdzanie i korzystanie z opracowania zaley od zezwolenia twórcy
    utworu pierwotnego (prawo zalene), chyba e autorskie prawa majtkowe do utworu
    pierwotnego wygasly. [..]

    > Tak przy okazji :) - jeżeli chcą państwo posłuchać:
    > http://www.zszorneta.neostrada.pl/NOK/Track01.mp3
    > http://www.zszorneta.neostrada.pl/NOK/Track05.mp3

    Najprawdopodobniej wlasnie popelniles przestepstwo w rozumieniu PA :)

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-03-12 17:16:40
    Od: "-=SHOC=-" <shoc@wytnij_to.softel.com.pl>