  • 1. Data: 2006-09-06 08:19:24
    Temat: Ciaza maloletniej
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    Witam,

    znajoma wlasnie mi opowiadala, ze w jej "wiosce" 14latka urodzila
    dziecko... Ojcem podobno jest 18 latek... Podobno z dobrej rodziny i
    zamoznej...

    I teraz sie zastanawiam... dziewczyna musiala miec 13 lat jak doszlo
    do stosunku... a on 17...
    O ile wiem podchodzi to pod paragraf... ale czy moga byc jakies srodki
    lagodzace? Jak powie ze chciala czy cos?
    Czy z urzedu taki chlopaczek zasuwa za kratki?

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 2. Data: 2006-09-06 08:49:08
    Temat: Re: Ciaza maloletniej
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Janusz porozsypywal nastepujace haczki:
    > I teraz sie zastanawiam... dziewczyna musiala miec 13 lat jak doszlo
    > do stosunku... a on 17...
    > O ile wiem podchodzi to pod paragraf... ale czy moga byc jakies srodki
    > lagodzace? Jak powie ze chciala czy cos?
    Ostatnio czytalem o przypadku wsrod Cyganow... chlopak tez nascie lat,
    pod dwudziestke, malzonka duzo mlodsza, bodajze 15 i bawi dziecko.
    Przychodzi bodajze pracownik socjalny, Cygan przedstawia mu swoja
    15letnia zone i dzidziusia, pracownik sobie liczy ze w takim razie
    malzonka miala 13-14 lat w chwili zaplodnienia a zatem popelniono
    przestepstwo. Efekt - zgloszenie popelnienia przestepstwa, chlopakowi
    grozi wiezienie
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-09-06 09:09:30
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    badzio napisał(a):

> [...]
    > malzonka miala 13-14 lat w chwili zaplodnienia a zatem popelniono
    > przestepstwo. Efekt - zgloszenie popelnienia przestepstwa, chlopakowi

    No i bardzo słusznie, prawo obowiązuje wszystkich tak samo.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2006-09-06 09:36:53
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Sebcio porozsypywal nastepujace haczki:
    > No i bardzo słusznie, prawo obowiązuje wszystkich tak samo.
    To fakt. Aczkolwiek taki nastoletni Cygan to ma za przeproszeniem g****
    do powiedzenia. Rodzice kaza mu sie zenic to sie zeni. Nikt go nie
    uswiadamia ze popelnia przestepstwo. Tak samo wyglada zycie jego
    sasiada, kuzynow, rodzenstwa. Tak samo wygladala sytuacja w przypadku
    jego rodzicow/dziadkow. Szef stowarzyszenia Romow w Polsce stwierdzil ze
    nalezaloby zamknac jego i jego ojca - bo zarowno jego zona jak i matka
    mialy < 15 lat w momencie gdy sie pobierali.
    --
    badzio

  • 5. Data: 2006-09-06 10:41:27
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    badzio napisał(a):

> [...]
    > nalezaloby zamknac jego i jego ojca - bo zarowno jego zona jak i matka
    > mialy < 15 lat w momencie gdy sie pobierali.

    No i tak właśnie powinno być jak ów szef pisze - powinni ich wszystkich
    pozamykać :) Podobnie jak lekarzy, którzy przyjęli poród i powziąwszy
    wiadomośc o popełnieniu przestępstwa nie powiadomili o tym prokuratury.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 6. Data: 2006-09-06 10:43:02
    Od: stern <s...@0...pl>

    Sebcio napisał(a):

> [...]
    > wszystkich pozamykać :) Podobnie jak lekarzy, którzy przyjęli poród i
    > powziąwszy wiadomośc o popełnieniu przestępstwa nie powiadomili o tym

    a ja bym zamknął Ciebie za podżeganie do nienawiści na tle rasowym ;)
    tyle samo ma sensu to co głosisz.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 7. Data: 2006-09-06 11:39:23
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    stern napisał(a):

    > a ja bym zamknął Ciebie za podżeganie do nienawiści na tle rasowym ;)
    > tyle samo ma sensu to co głosisz.

    A widzisz tu gdzieś nienawiść na tle rasowym ?! Mówimy o przestrzeganiu
    prawa Rzeczypospolitej Polskiej. Jeśli już, to możemy mówić o żądaniu
    równouprawnienia wszystkich bez względu na płeć, rasę, narodowość,
    przekonania religijne i polityczne etc.

    Jeśli uważasz że powyższe nie ma sensu, to gratuluję obecności na forum
    dotyczącym kwestii prawnych...

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 8. Data: 2006-09-06 11:53:24
    Od: stern <s...@0...pl>

    Sebcio napisał(a):

> [...]
    > mówić o żądaniu równouprawnienia wszystkich bez względu na płeć, rasę,
    > narodowość, przekonania religijne i polityczne etc.

    wzywasz do wszczynania postępowań karnych wobec całej grupy
    narodowościowej z uwagi na ich tradycyjne postępowanie, bez
    uwzględniania kontekstu kulturowego i rozważania szkodliwości społecznej
    czynu.

    Z uwagi na to, że tak silna ingerencja w zwyczaje dość zamkniętej grupy
    narodowościowej musi doprowadzić do silnych napięć (i też zamieszek) na
    linii Romowie-reszta polaków, czego jako człowiek inteligentny musisz
    być świadom, uważam, że Twoim celem jest doprowadzenie do zamieszek i
    zniszczenia kultury Romskiej w Polsce.

    Logiczne?

    > Jeśli uważasz że powyższe nie ma sensu, to gratuluję obecności na
    > forum dotyczącym kwestii prawnych...

    dziękuję, zawsze chętnie przyjmuję gratulacje.
    Nawet jeśli usenet z forum nie ma nic wspólnego. ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 9. Data: 2006-09-06 12:27:27
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > narodowościowej z uwagi na ich tradycyjne postępowanie, bez
    > uwzględniania kontekstu kulturowego i rozważania szkodliwości społecznej

    Znam całą grupę narodowościową, której zasady moralne, kontekst kulturowy
    uznają za dopuszczalne, a nawet chwalebne spalenie żywcem kobiety, która
    spojrzy na innego mężczyznę. Czy domaganie się karania ich ma coś wspólnego
    z rasizmem ?

    pozdrawiam

    Monika

  • 10. Data: 2006-09-06 12:34:49
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    stern napisał(a):

> [...]
    > linii Romowie-reszta polaków, czego jako człowiek inteligentny musisz
    > być świadom, uważam, że Twoim celem jest doprowadzenie do zamieszek i

    Nie dyskutuję na temat napięć czy zamieszek na linii Romowie-reszta
    Polaków. W tym kraju prawo obowiązuje wszystkich po równo i dopóki nie
    uwzględnia wyjątków, dopóty tych wyjątków nie ma.

    Z całym szacunkiem dla zasługującej nań grupy Romów, nie mogą oni
    jednak oczekiwać wyłącznenia spod wpływu prawa z tytułu ich odmienności
    kulturalnej. Żyjemy w państwie demokratycznym, zawsze mogą wystąpić z
    inicjatywą mającą na celu legalizację tego zjawiska i po kłopocie. Gdy w
    1996 roku ustawa antynikotynowa zdelegalizowała m.in. produkcję i
    sprzedaż tabaki, środowiska kaszubskie w których tabaka jest elementem
    tradycji, swoimi działaniami doprowadziły do wyłączenia tabaki spod zakazu.

    Dura lex sed lex - łagodzenie tej zasady z tytułu ryzyka napięć
    społecznych niszczy porządek prawny i obowiązujące zasady, gdyż skłania
    innych do tworzenia podobnych roszczeń. Kultura w dużej mierze jest
    czynnikiem kształtującym ewolucję uregulowań prawnych, jednakże nie może
    wpływać na stosowanie prawa w danym momencie obowiązującego.

    > dziękuję, zawsze chętnie przyjmuję gratulacje.
    > Nawet jeśli usenet z forum nie ma nic wspólnego. ;)

    Forum to miejsce publicznych wystąpień, czym niewątpliwie usenet jest.
    Natomiast "usenet" jako pojęcie, nie występuje w języku polskim. Jeśli
    więc oczekujemy ortograficznej poprawności języka polskiego na tej
    grupie, oczekujmy także poprawności leksykalnej.

    Nawiasem mówiąc, czepianie się słówek jest wyrazem braku rzeczowych
    argumentów.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio