  • 1. Data: 2007-04-04 07:08:39
    Temat: Ciaza a zalegly urlop
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Moja kobieta jest obecnie w ciazy i praktycznie caly czas siedzi na L4. Ma
    zalegly urlop. Czy powinna miec wyplacony ten urlop do 31 marca, czy moze
    bedzie do wybrania po macierzynskim? Wg prawa zaleglego urlopu trzeba sie
    pozbyc niby do 31 marca.

    MarkX

  • 2. Data: 2007-04-04 09:41:14
    Temat: Re: Ciaza a zalegly urlop
    Od: "m" <l...@w...pl>

    Użytkownik "MarkX" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bedzie do wybrania po macierzynskim? Wg prawa zaleglego urlopu trzeba sie

    Wg jakiego prawa trzeba sie pozbyć ??
    Z tego co wiem to pracodawca powinien wysłać ja na urlop do końca pierwszego
    kwartału roku nastepnego po którym nabyła prawo do tego urlopu. A pozatym
    skoro jest na L4 to urlop wykorzysta po macieżyńskim. Jak wróci do pracy.

  • 3. Data: 2007-04-04 13:39:01
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "MarkX" <m...@o...pl> wrote in message news:euvith$3uu$2@news.onet.pl...
    > Moja kobieta jest obecnie w ciazy i praktycznie caly czas siedzi na L4. Ma
    > zalegly urlop. Czy powinna miec wyplacony ten urlop do 31 marca, czy moze
    > bedzie do wybrania po macierzynskim?

    Po.

    >Wg prawa zaleglego urlopu trzeba sie
    > pozbyc niby do 31 marca.

    Nie.
    Wg prawa to pracodawca musi ci go dać, ale ty nie musisz go wziąć.
    Zgodnie z prawem pracy roszczenia o urlop przedawniają się dopiero po 3
    latach, więc dopiero za 3 latach pracodawca będzie mógł powiedzieć, że
    zaległego urlopu nie da.