  • 71. Data: 2004-04-28 21:30:00
    Temat: Re: Chrzest..
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:c6p74h$5vc$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Że tak spytam - uczyłeś się przed wojną?;-)

    Ja też dostawałem osobne świadectwo. Ostatnie w 1987 roku w klasie
    maturalnej. Dawniej tak było. A przed wojną, to akurat religia była
    również w szkole. :-)

  • 72. Data: 2004-04-29 04:21:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl> napisał w
    wiadomości news:c6p3it$5ko$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Podsumuje: nie wiem czy kiedykolwiek bede miala dzieci, bo tyle jest
    > dzieci, ktorych nie chce nikt, wiec wolalabym takie niechciane wziac do
    > siebie niz egoistycznie przedluzac linie mojej rodziny.

    piszesz jakies bajadery zamiast po ludzku odpowiedziec na pytanie, ciekawe
    czemu odpowiedzi na tak proste pytania sa dla niektorych niemozliwe do
    wyartykulowania

  • 73. Data: 2004-04-29 05:06:44
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia śro 28. kwietnia 2004 23:15 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Olo Kwasniak:

    > Ależ oczywiscie. Zawsze pod sprawowaniem był przedmiot "religia / etyka"..

    Hm... Faktycznie na maturalnym mam. Ale wiem, że dostawałem osobne
    świadectwa. Ale zostały na Majątku, więc nie sprawdzę teraz. Może
    Katechetka dawała dodatkowo, a może za wcześniejsze lata nie było.

    > Że tak spytam - uczyłeś się przed wojną?;-)

    A to swoją drogą.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 74. Data: 2004-04-29 09:15:37
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 4/28/2004 12:56 PM, szerszen wrote:
    > Użytkownik "[edymon]" <edymon@zostaw_tylko:autocom.pl> napisał w wiadomości

    > to po grzyba wogole chrzcic, jak bedzie dorosle samo zadecyduje czy chce sie
    > chrzcic i jesli tak to w jakiej religii

    Niewierzący uważają chrzest za zbędny - stąd z ich punktu widzenia nie
    ma znaczenia, czy był/będzie i kiedy.

    Wierzący zaś uważają, że - uzywając pewnego kolokwializmu i świeckiej
    logiki - chrzest jest czymś w rodzaju "ładowania akumulatorów".
    To, co człowiek zrobi z owymi akumulatorami - czy je zewrze czy
    podładuje - zależy od niego samego.

    Sensowność chrztu jest kwestią wiary - nie prawa - prawo może co
    najwyżej rozstrzygać kwestie zapisu w księgach parafialnych.
    (chyba, że mówimy o prawie kanonicznym - ale z punktu widzenia
    niewierzącego nie reguluje ono kwestii istotnych).

    Jeżeli komuś nie podoba się zaliczenie dziecka do owych 95%, to może
    napisac pismo do kurii, że wzywa do zaprzestania przetwarzania danych
    osobowych i usunięcia z bazy.

    Pzdr: Catbert

  • 75. Data: 2004-04-29 10:06:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli komuś nie podoba się zaliczenie dziecka do owych 95%, to może
    > napisac pismo do kurii, że wzywa do zaprzestania przetwarzania danych
    > osobowych i usunięcia z bazy.

    I myślisz, że przestaną? Bo ustawa o ochronie danych osobowych ich nie
    dotyczy.

  • 76. Data: 2004-04-29 15:34:35
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > I myślisz, że przestaną? Bo ustawa o ochronie danych osobowych ich nie
    > dotyczy.

    A to niby dlaczego? Mozesz rzucic konkretnym cytatem?

    pdr
    Olo

  • 77. Data: 2004-04-29 15:44:05
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Ale wiem, że dostawałem osobne
    > świadectwa.

    A tego niestety jako osoba nieuczęszczająca nie mogę potwierdzić ani
    zaprzeczyć :-)

    pdr
    Olo

  • 78. Data: 2004-04-29 17:06:50
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 4/29/2004 5:34 PM, Olo Kwasniak wrote:

    > A to niby dlaczego? Mozesz rzucic konkretnym cytatem?

    Ustawa o ochronie ...:

    Art. 27. 1. (14) Zabrania się przetwarzania danych ujawniających
    pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania
    religijne lub filozoficzne, przynależność wyznaniową, partyjną lub
    związkową, jak również danych o stanie zdrowia, kodzie genetycznym,
    nałogach lub życiu seksualnym oraz danych dotyczących skazań, orzeczeń o
    ukaraniu i mandatów karnych, a także innych orzeczeń wydanych w
    postępowaniu sądowym lub administracyjnym.

    2. Przetwarzanie danych, o których mowa w ust. 1, jest jednak
    dopuszczalne, jeżeli:
    [...]

    4) jest to niezbędne do wykonania statutowych zadań kościołów i innych
    związków wyznaniowych, stowarzyszeń, fundacji lub innych niezarobkowych
    organizacji lub instytucji o celach politycznych, naukowych,
    religijnych, filozoficznych lub związkowych, pod warunkiem, że
    przetwarzanie danych dotyczy wyłącznie członków tych organizacji lub
    instytucji albo osób utrzymujących z nimi stałe kontakty w związku z ich
    działalnością i zapewnione są pełne gwarancje ochrony przetwarzanych danych,

    Art. 43. 1. Z obowiązku rejestracji zbioru danych zwolnieni są
    administratorzy danych:
    [...]

    3) dotyczących członków kościoła lub innego związku wyznaniowego, o
    uregulowanej sytuacji prawnej,...

    Mogą więc przetwarzać i są zwolnieni z obowiązku rejestracji bazy.
    Mam w sobie lenia i nie chce mi się analizowac całej ustawy, ale nawet,
    jeżeli prawo nie nakazuje usunięcia z ww. bazy, gdy ktoś sobie tego
    życzy, to przynajmniej może się domagać na zasadzie umowy dobrowolnej.

    Pzdr: Catbert

  • 79. Data: 2004-04-29 17:20:52
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > instytucji albo osób utrzymujących z nimi stałe kontakty w związku z ich
    > działalnością i zapewnione są pełne gwarancje ochrony przetwarzanych

    No chwila moment:
    1) pisze tu o danych dotyczacych pogladów, religii itd a nie stricte
    imienia, nazwiska i adresu
    2) pisze jak wół, że dotyczy to członków tych organizacji - ja jestem
    ateistą więc jakim prawe kościół katolicki miałby przetwarzac moje dane
    osobowe?

    pdr
    Olo

  • 80. Data: 2004-04-29 21:48:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No chwila moment:
    > 1) pisze tu o danych dotyczacych pogladów, religii itd a nie stricte
    > imienia, nazwiska i adresu

    No ale te dane muszą być powiązane z osobą, bo inaczej to nie były by
    danymi osobowymi.

    > 2) pisze jak wół, że dotyczy to członków tych organizacji - ja jestem
    > ateistą więc jakim prawe kościół katolicki miałby przetwarzac moje dane
    > osobowe?

    I tutaj się z Tobą zgadzam. Po przemyśleniu faktycznie na to muszą mieć
    zgodę.