  • 31. Data: 2004-04-26 22:29:27
    Temat: Re: Chrzest..
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > w swietle duchowym nic nie wynika :), ale dziecko zostanie wykreslone ze
    > statystyk koscielnych

    Akurat ;-)) Ja figuruję w tych aktach pomimo, ze w zyciu nie byłem
    chrzczony...Nawet ostatnio przyszło mi zawiadomienie z parafii kiedy ksiądz
    po kolędzie chodzi ;-)

    pdr
    Olo

  • 32. Data: 2004-04-26 22:41:06
    Od: "Kafesita" <k...@a...net>

    Dla osoby niewierzącej chrzest nie powinien mieć znaczenia.

    Dla mnie w sumie nie ma znaczenia :-)

    > Skoro dla babci było to takie ważne, to nie widzę powodu, by robić z tego
    > tragedię,

    A ja widzę: babcia jest despotką i zawsze musi być tak jak ona chce! To ja
    jestem matką tego małego a nie ona. Czuję się obrażona jej postępowaniem.
    Jakbym nie miała prawa głosu w sprawach wychowania mojego własnego dziecka!

    choć babcia bardzo nierozważnie uczyniła moim zdaniem. w ten
    > sposób na pewno nie spowoduje, że dzieci zaczął jej ufać, a wnuki zostaną
    > żarliwymi katolikami.

    Tu się zgodzę. Babcia przecież sama nie będąc do końca katoliczką w pełnym
    tego słowa znaczeniu, raczej nie będzie zabierała wnuka codziennie na domowe
    lekcje religii ;-) To by była już totalna bzdura.

    Pozdr.
    Kafesita

  • 33. Data: 2004-04-27 04:56:57
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    > Te statystyki, to w ogóle pic na wodę, więc moim zdaniem nie warto o to
    > walczyć. Kościół Katolicki w Polsce przyjmuje, że każdy kto wyraźnie nie
    > należy do innego kościoła jest wiernym ich kościoła. I stąd te procenty.
    > Nikt myślący w te statystyki nie wierzy chyba.

    Hehe - co ty - przychodzi co do czego to nasz apolityczny KK mówi, że im
    się należy np. czas antenowy w TV publicznej (i to pomimo posiadania
    katolickich rozgłośni radiowych i stacji TV), bo przecież katolików jest
    95%. O politycznym znaczeniu takiej statystyki też szkoda gadać.
    No i znaczenie strategiczne. Póki oficjalnie nie pęknie mit o katolickim
    społeczeństwie, póty ludzie się będą "automatycznie" chrzcić bo kościół
    to dla nich tradycja "no i wszyscy tak robią".

    chester

  • 34. Data: 2004-04-27 06:16:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > A co Ci to przeszkadza?

    wlasnie mi to przeszkadza, to i wszystkie tego konsekwencje

  • 35. Data: 2004-04-27 07:15:11
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 4/26/2004 7:13 PM, szerszen wrote:

    > Użytkownik "Drwal" <w...@s...com> napisał w wiadomości

    > tia? :)
    >
    > ciekaw jestm pod jaki :D

    Babcię można np. z 286 kk ;-)

    Pzdr: Catbert

  • 36. Data: 2004-04-27 07:30:32
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Witam serdecznie i mam pytanie: Czy można anulować/unieważnić chrzest
    > dziecka?? Babcia mojego synka ochrzciła go mimo iż dawno już powiedziałam że
    > nie chcę chrzcić małego. Zby było ciekawiej nie powiadomiła mnie nawet po
    > fakcie że to wogóle miało miejsce! Czy ksi?dz mógł ochrzcić dziecko tylko na
    > życzenie babci?

    Mogla go oklamac. A mogl tez dzialac "w zmowie z gangiem babci" ;)
    Samym chrztem nie musisz sie przejmowac. Nie wynikaja z tego zadne
    konsekwencje ani obowiazki.

    Jedyne co mozesz teraz zrobic to "zrobic babci ochrzan" ...w sumie
    to niezle swinstwo. A po drugie, do chrztu musiala go przeciez zabrac
    z domu ? Zostawiliscie dziecko pod jej opieka ? W sumie jesli wiedziala
    ze sie nie zgadzacie, to niezly numer wam wyciela ...

  • 37. Data: 2004-04-27 08:45:46
    Od: Drwal <w...@s...com>

    miab 26 kwietnia 2004, 20:16:12, szrajbnął:
    > 32 Nie bój się, mała trzódko, gdyż spodobało się Ojcu waszemu dać wam
    > królestwo.

    No porownaj sobie 'mala trzodko' w tym kontekscie do 'trzody' w poscie
    szerszenia... No moze jestem troche przewrazliwiony, ale to po bojach
    z Jacherem... :D

    --
    Drwal GG:2006587 [ROT13!]q...@b...cy
    zdjecie.moje.prv.pl /\ drwal.ws.prv.pl

  • 38. Data: 2004-04-27 09:18:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > No porownaj sobie 'mala trzodko' w tym kontekscie do 'trzody' w poscie
    > szerszenia... No moze jestem troche przewrazliwiony, ale to po bojach
    > z Jacherem... :D

    chodzi ci o to ze nie uzylem zdrobnienia i przytmiotnika?

  • 39. Data: 2004-04-27 15:07:49
    Od: Drwal <w...@s...com>

    szerszen 27 kwietnia 2004, 11:18:40, szrajbnął:

    Jestes katolikiem (chrzescijaninem)?

  • 40. Data: 2004-04-27 15:38:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Jestes katolikiem (chrzescijaninem)?