  • 1. Data: 2004-06-13 20:41:37
    Temat: Chce oddać dowód osobisty :))
    Od: "Birbant" <b...@o...pl>

    Witam,
    jak w topicu, coraz bardziej nie podoba mi się ten kraj i jak już ostatecznie
    sie wkurze to chyba będę chciał oddać dowód osobisty i zrzec sie obywatelstwa
    tego popierdzielonego kraju :)). Sprawa oczywiście na razie czysto teoretyczna
    (no chyba że światli tego narodu zagłosują na Heinricha Haniballa Leppera).
    W związku z tym mam pytanko : jak wtedy będzie np. z pociąganiem mnie do
    odpowiedzialności prawnej z moimi wcześniej nabytymi prawami własności ??.
    Teoretycnie wziąłbym jeszcze przed zrzeczeniem sie obywatelstwa jakiś kredycik .
    ... hehehe ;-).
    Z góry dziękuję za objaśnienie mi podstawowych skutków prawnych :)).
    Pzdr.
    Krzysztof

  • 2. Data: 2004-06-13 21:02:07
    Temat: Re: Chce oddać dowód osobisty :))
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Birbant" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    >chyba będę chciał oddać dowód osobisty i zrzec sie obywatelstwa
    > tego popierdzielonego kraju :)).

    Komu oddać? Dowód osobisty potwierdza jedynie Twoją tożsamość i
    obywatelstwo. Nic więcej. Bedąc obywatelem tego kraju jesteś zobowiązany do
    posiadania dowodu jego wiec brak utrudni życie Tobie a nie innym. No ale jak
    sobie chcesz. A jeśli chodzi o zrzeczenie się obywatelstwa to najpierw Ty
    musisz złożyć wniosek a Prezydent musi ten wniosek rozpatrzyć pozytywnie.
    Długa droga przed Toba...

    HaNkA

  • 3. Data: 2004-06-13 21:04:17
    Od: "Pierre" <U...@f...onet.pl>

    Wydaje mi się, że tutaj nie ma tematu rozpatrzenia wniosku przez Prezydenta.
    Powinno to się odbywać poprzez oświadczenie woli...

    P.

  • 4. Data: 2004-06-13 21:05:45
    Od: b...@o...pl

    > Użytkownik "Birbant" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Komu oddać?

    ano tam zwrócić gdzie go o3małaem :))
    pzdr.

  • 5. Data: 2004-06-13 21:14:15
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Pierre" <U...@f...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:caiflc$oml$1@news.onet.pl...

    > Powinno to się odbywać poprzez oświadczenie woli...

    hmm a to? http://bip.mazowieckie.pl/news.php?id=874

    HaNkA

  • 6. Data: 2004-06-13 21:28:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Birbant" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    Abstrahując od procedury zrzeczenia się obywatelstwa - bo chyba nie o to
    Ci głownie chodziło - to moim zdaniem zaczniesz być traktowany przez prawo
    naszego kraju tak, jak obcokrajowiec. A więc nie możesz nabyć ziemi, choć
    już posiadaną posiadać możesz. Nie możesz podjąć zatrudnienia bez
    zezwolenia Urzędu Pracy. Za zobowiązania odpowiadasz nadal, a i
    odpowiedzialności karnej na terytorium Polski również stosownie do
    polskiego prawa. Dochodzą problemy z ubezpieczeniem zdrowotnym,
    społecznym, uzyskaniem jakiejś pomocy socjalnej, paszportu, czy nawet
    poczciwego prawa jazdy. W sumie jeśli już bardzo chcesz, to po prostu
    wyjedź z Polski i zamieszkaj w jakimś innym kraju. Obywatelstwa możesz się
    zrzec, gdy otrzymasz inne. Bo jak nie, to same kłopoty.

  • 7. Data: 2004-06-13 21:45:03
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > wyjedź z Polski i zamieszkaj w jakimś innym kraju. Obywatelstwa możesz się
    > zrzec, gdy otrzymasz inne. Bo jak nie, to same kłopoty.

    Czy można się zrzec obywatelstwa nie mjąc obywatelstwa innego kraju,
    czyli zostać bezpaństwowcem?
    Zdaje się, że nie.

  • 8. Data: 2004-06-13 22:14:31
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    poilkj <u...@d...invalid> naskrobał/a w

    > Zdaje się, że nie.

    Daje się, że tak.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Dzien bez wspomnienia o Babylon 5, to dzien stracony.

  • 9. Data: 2004-06-14 08:13:56
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 13 Jun 2004 22:41:37 +0200, Birbant naskrobał(a):

    > Z góry dziękuję za objaśnienie mi podstawowych skutków prawnych :)).

    Nie będzie żadnych skutków prawnych bo nie dostaniesz zgody prezydenta RP.
    Zniszczenie dowodu ma takie znaczenie jak spalenie wezwania do zapłaty.
    Niby nie papierka a komornik już puka ;).

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 10. Data: 2004-06-14 10:32:58
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

    > Daje się, że tak.

    Czasem rzeczywiscie dochodzi do tego, ale jest to jednak
    sytucja niepozadana z punktu widzenia prawa miedzynarodowego
    i panstwa staraja sie tak umawiac (um. miedzynarodowe) by
    mozliwosc wystapienia takich sytuacji ograniczac.
    W naszym wypadku Prezydent wyda zgode na zrzeczenie sie
    obywatelstwa czy moze ogledniej: uwzgledni taki wniosek
    jezeli bedziesz mial juz inne obywatelstwo czy zapewnione
    (promese) jego otrzymanie etc. Tylko w takich sytuacjach PrezydentRP
    na to sie zgadza. Tyle.

    Pa Pa
    kOnrad