    From: GurMnf <g...@t...cy[ROT13]>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: CO w Wspólnocie Mieszkaniowej
    Date: Fri, 29 Jul 2005 09:45:47 +0200

    Witam!

    Jestem właścicielem mieszkania, (księga wieczysta). Mieszkanie jest w bloku,
    dwie klatki, 12 rodzin, wspólnota, ogrzewanie na olej opałowy (piec w
    piwnicy bloku).
    Wyprowadzam się i mieszkanie zostanie niezamieszkane, opłata za ogrzewanie
    jest pobierana przez spółdzielnię przez cały rok.
    Czy jest jakaś szansa by nie ponosić kosztów ogrzewania lub je obniżyć?
    Bo są astronomiczne (4zł/m2) dodam, że to mieszkanie jest na wsi.

    Nie ma założonych podzielników ciepła wg których można by rozliczać zużytą
    energię cieplną.
    W przypadku założonych podzielników ciepła, przykręcam zawory na grzejnikach
    tak aby temperatura w sezonie grzewczym zapewniała mieszkaniu "komfort nie
    niszczenia".
    Czy jest szansa na to aby spółdzielnię nakłonić do założenia podzielników
    ciepła?
    Prezesowi to bardzo nie na rękę, koszty ogrzewania wg niego są bardzo duże ale
    ja przeczuwam, że ma z tego spore profity.

    Płacę 4zł/m2 czyli 279.20 zł/m-c czyli 3350 zł/rok.
    A za to mogę kupić ok. 7 ton węgla czyli dwa razy więcej płacę niż potrzeba.

    Jak coś kiedyś słyszałam było urzędowe zalecenie czy rozporządzenie gdzie do
    danego terminu we wszystkich spółdzielniach miały być założone właśnie
    podzielniki ciepła na kaloryferach.

    --
    Pozdrowienia,
    GurMnf