  • Data: 2004-09-01 11:48:40
    Temat: CO ZROBIĆ? SPRAWA DŁUGU :-(
    Od: "remeeq" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!!

    Mam takie pytanko, sąsiad ma działalnośc gospodarczą jako sp. jawna. ?
    Wspólnikiem jest również sąsiad (syn). Na rozkręcenie interesu potrzebowali
    kasy, banki im nie udzieliły, pośpieszyłem z pomocą.
    Teraz jednak sąsiad po prawie roku prowadzenia działalności buduje dom i ma
    kilka aut, część w leasingu a 2 prywatne.Zatrudnia pracoweników (rodzinkę).

    Sprawa trafiła do sądu, (umowa pożyczki na szczęście była sporządzona
    notarialnie) i mam nieprawomocny nakaz zapłaty. Problem w tym, że dłuznik
    mówi wprost - wszystko co mam nie jest moje.

    1- Jak mogę więc sprawdzić, czy owe prywatne auta nie są rzeczywiście jego
    własnością lub -jesli nie są- to czyję są i kiedy zostały sprzedane?

    2- Jak mogę dowiedzieć się czyj jest budowany dom lub działka, skoro
    twierdzi, że to nie jego?

    3- Facet wykazuje straty, więc komornik formalnie niewiele zrobi, jak mogę
    udowodnić sąsiadowi że robi mnie w bambuko?

    Bedę wdzięczny za podpowiedź, tylko proszę nie piszcie mi o wywiadowniach
    gospodarczych, bo te potrafią być niesolidne i kosztowne. Czy jest jakiś
    rejestr aut, gdzie mogę sprawdzić ile facet ich ma?
    Podobnie z nieruchomościami?