    From: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: CD Audio - czy legalne
    Date: Wed, 10 Mar 2004 21:08:33 +0100

    Jak wiemy prawo autorskie zmieniało się na przestrzeni kilku ostatnich
    lat. I patrząc wstecz, na te zmiany ogarnęły mnie wątpliwości jak poniżej:

    swego czasu utwory (tu skupiam się na audio) chronione były przez 25 lat
    od momentu pierwszej publikacji (jeżeli się nie mylę) i w pewnym roku
    nastąpił wysyp na rynku różnych składanek popularnych dawnymi czasy
    zespołów. Płyty te (CD) miały taki napis na okładce:

    "Wszystkie nagrania znajdujące się na tej płycie powstały ponad 25 lat temu"

    i jak rozumiem na tamtą chwilę "płyta ta była legalna". No właśnie, i
    zmieniło się prawo i utwory chronione są conajmniej 75 lat od pierwszego
    ich opublikowania (jeżeli się nie mylę). I tu moje pytanie, czy
    posiadane przeze mnie płyty (bez hologramu bo były tanie i nikt nie
    dokładał do nich żadnych świecidełek, a nie wiem, czy wogóle był wtedy
    taki wymóg) "są legalne" tu i teraz? Utwory na nich występujące mają
    dziś 30 lat. Nie posiadam oczywiście żadnych dowodów zakupu, zapłaty,
    hologramu, licencji, naklejek tylko płyty, za to z "Copyright by OLD
    RECORDS"

    andy_nek