    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Brak określenia waluty w umowie, a kara umowna
    Date: Thu, 13 Aug 2009 21:31:04 +0200

    Czesc,

    Takie pytanie... W umowie z Orange mam napisane, ze "(...) w przypadku
    rozwiązania umowy z winy abonenta przed upływem ... miesięcy abonent
    zapłaci operatorowi równowartość ulgi w wysokości 300.00"

    Zdaje mi się, że UOKiK zakazał straszenia karami umownymi w przypadku
    wcześniejszego rozwiązania umowy. Teraz zamiast "kara umowna" nazywa się to
    "równowartość ulgi". Niewazne, nie o to pytam.

    Chodzi mi o to, czy taki zapis ma moc prawną, gdyż tak naprawdę nie wiadomo
    co to jest "równowartość ulgi w wysokości 300.00".
    Po pierwsze, w Polsce obowiązuje inny format zapisu liczb (z przecinkiem a
    nie z kropką), ale to detal raczej bez wpływu na sens całości.
    Dużo ważniejsze wg mnie jest to, że nie jest określona żadna waluta. Nie
    wiem co to jest "300.00" - złotych, euro, punktów PROFIT, orzechów,
    kasztanów, laurek?

    Czy da się jakoś uniknąć zapłacenia "równowartości ulgi" wobec powyższego?

    --
    best regards,
    scream