  • 1. Data: 2002-12-17 23:57:54
    Temat: Biuro Nieruchomosci.
    Od: "Aurore" <a...@h...pl>

    Witam serdecznie.
    Mam problem kwestii prawnej, w zwiazku z umowa podpisana z Biurem
    Nieruchomosci, z ktorym chce zerwac umowe.
    Otoz kwestia wyglada nastepujaco:
    - przedstawiciel biura nieruchomosci do dnia dzisiejszego nie zadzwonil w
    celu poinformowania o poczynaniach, zainteresowaniu klientow, badz ich
    braku, mimo iz zobowiazal sie do powyzszego w ciagu dwoch tygodni,
    dzis juz mijaja przeszlo 2 miesiace,
    - w prasie zamieszczali tylko ogloszenia typu "Biuro Nieruchomosci "nazwa"
    POSREDNICTWO tel. *******", tak wiec przedmiotu umowy bynajmniej nie
    reklamowali, ale tylko i wylacznie wlasna firme,
    - w ostatnia sobote wogole nawet to ogloszenie sie nie ukazalo /chyba maja
    klopoty finansowe, smiem twierdzic/
    - zdjecia do dnia dzisiejszego nie zostaly wykonane/choc zobowiazali sie do
    prezentacji oferty w internecie/
    - umowa nie ma numeru kolejnego.

    Informacyjnie: umowa zawiera date jej podpisania, podpisana na czas
    nieokreslony.Moze byc rozwiazana za porozumieniem stron.

    Obawiam sie, iz moge miec problemy z rozwiazaniem umowy z powyzszym Biurem,
    tak wiec chcialabym sie dowiedziec, gdzie ewentualnie moge sie zwrocic o
    pomoc, badz jakich argumentow uzyc.

    Pierwszy raz dalam sie "nabrac" na rzetelnosc Biura Nieruchomosci.
    Zastanawia mnie jeszcze jeden paragraf umowy: "w przypadku dokonania
    transakcji przez Zleceniodawce, jego bliskich lub osoby fizyczne
    wspolpracujace ze Zleceniodawca z kontrahentem przedstawionym przez
    Zleceniobiorce, Zleceniodawca zobowiazuje sie do wyplacenia Zleceniobiorcy
    wynagrodzenia na zasadach takich jakby doszlo do wykonania niniejszej
    umowy".
    Troszke to zawiklane. Rozumiem przez to, iz po zerwaniu umowy powyzszy
    paragraf nie ma zastosowania.
    Przedstawiciel na pytanie "jaki panstwo macie interes w tym, jesli
    reklamujacie oferte, a umowa zostaje rozwiazana?" odpowiedzial "iz to ich
    ryzyko zawodowe, a tak jak i Pani, tak im zalezy na jak najszybszym
    sfinalizowaniu transakcji".

    Bylabym bardzo wdzieczna za wszelkie sugestie, jestem szczerze rozczarowana
    pseudo-wspolpraca, z tymze biurem, i nie zamierzam olac sprawy, jesli beda
    mieli obiekcje. Wg mnie zlamali jeden z paragrafow, nie dotrzymujac
    zobowiazania reklamowania oferty i szukania nabywcy.

    pozdrawiam
    howuser&userid=5835360

  • 2. Data: 2002-12-19 01:46:24
    Temat: Re: Biuro Nieruchomosci.
    Od: "Piotr Bodek" <p...@p...onet.pl>

    Sam prowadze agencje nieruchomosci, wiec moze ja odpowiem. Pierwsza
    zasadnicza kwestia to pytanie, czy jest w umowie cos o wylacznosci. Jezeli
    jest, wtedy rzeczywiscie jest problem i umowe trzeba rozwiazac , zeby ruszyc
    dalej kwestie opisywanego mieszkania. Jezeli czegos takiego nie ma i jest to
    (jak ja to nazywam) standardowa umowa posrednictwa, to ma ona zastosowanie
    TYLKO I WYLACZNIE, gdy agencja przyjdzie ze swoim klientem i dojdzie do
    transakcji. Z mojej strony moge polecic podpisanie umow z kilkoma
    agencjami - wtedy prawdopodobienstwo szybkiej sprzedazy/wynajmu bedzie
    wieksze, szczegolnie, ze za samo podpisanie umowy nikt nie zada pieniedzy.
    Jezeli opisywana agencja nie robi nic w tym kierunku, zeby sprzedac, to ich
    problem - to oni nie zarobia. Od siebie dodam jeszcze (w obronie tamtej
    agencji), ze grudzien zawsze jest kiepski finansowo - zainteresowanie
    zwieksza sie znacznie po nowym roku.

    W razie jakichkolwiek pytan, prosze smialo pisac na adres z sygnaturki.

    --
    Piotr Bodek

    Biuro Obrotu Nieruchomościami
    "Kożuchowska i Bodek"