  • 1. Data: 2010-04-19 06:48:36
    Temat: Bimber legalny?
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Parę lat temu rozmowa ze znajomym prawnikiem zeszła na temat domowej
    destylacji alkoholu i twierdził on, że po zmianie przepisów jest to legalne.
    Teraz czytam w Wikipedii, że nie jest http://pl.wikipedia.org/wiki/Bimber
    No to w końcu jak to wygląda, bo zeszłoroczne wino mi sie kiepsko udało -
    pić sie nie da, a wylać szkoda/
    Jacek

  • 2. Data: 2010-04-19 07:40:28
    Temat: Re: Bimber legalny?
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Mon, 19 Apr 2010 08:48:36 +0200, "Jacek"
    <n...@w...pl> wrote:

> [...]
    >No to w końcu jak to wygląda, bo zeszłoroczne wino mi sie kiepsko udało -

    bo robienie mocnych alkoholi (destylowanych) nie jest dozwolone.
    http://prawoity.pl/wiadomosci/wyrob-alkoholu-etylowe
    go-na-wlasny-uzytek

    ale piwa, wina czy miody mozna robic na wlasny uzytek, nie pamietam
    przepisow "wprost", ale na okolo wynika to z przepisow o zwolnieniach
    z akcyzy (a nie moze byc zwolnien z akcyzy, jesli bylaby to czynnosc
    niedozwolona).:

    http://www.prawneinfo.pl/dokument-22.html

    "Art. 23. <cut>
    2. Zwalnia się od akcyzy piwo, wino i napoje fermentowane, o których
    mowa w art. 68-70, wytworzone domowym sposobem przez osoby fizyczne na
    własny użytek i nieprzeznaczone do sprzedaży."

    ale trezba pamietac, ze darowanie komus to wg przepisow rowniez forma
    sprzedazy i powinna byc naliczona akcyza.

    tak wiec wino czy piwo mozesz sobie robic, ale nie wolno ci nikomu
    sprzedac ani dac ani nawet poczestowac :)
    (wlasciwie to wolno, ale po uregulowaniu akcyzy)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 3. Data: 2010-04-19 09:31:18
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Cyb" napisał w wiadomości

> [...]
    > sprzedac ani dac ani nawet poczestowac :)
    > (wlasciwie to wolno, ale po uregulowaniu akcyzy)

    22% od 0zł? Ile to będzie? :)

  • 4. Data: 2010-04-19 09:44:51
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-19 11:31, Ajgor pisze:

    > 22% od 0z?? Ile to b?dzie? :)

    Akurat akcyza wyrażana jest w złotych na jednostkę objętości więc bez
    wątpienia wyniesie więcej jak 0 zł.

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-04-19 16:01:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    Chodzi o to, że ustawy dopuszczają produkcję wina czy innych napoi
    alkoholowych na swój własny użytek. i to od dość dawna. No i nie trzeba
    płacić od nich akcyzy. W wypadku darowizny będącej wprowadzaniem do obrotu
    akcyza jest naliczana od objętości - coś koło 6000 zł od 100 litrów 100%
    alkoholu. 100% alkohol oblicza się mnożąc faktyczną objętość przez moc
    alkoholu.

  • 6. Data: 2010-04-19 17:42:59
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Ajgor napisal:
    > 22% od 0z?? Ile to b?dzie? :)

    AKCYZA, nie VAT.

    To zwierzę jest kwotowe.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2010-04-19 20:18:48
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > sprzedac ani dac ani nawet poczestowac :)
    > (wlasciwie to wolno, ale po uregulowaniu akcyzy)

    a sliwowica lacka?

  • 8. Data: 2010-04-19 22:30:28
    Od: <s...@a...pl>

    > 22% od 0zł? Ile to będzie? :)

    Jeśli będzie należny też VAT to naliczasz go od wartości podarowanego trudku (on
    jest więcej wart niż 0zł). Dlatego zazwyczaj lepiej coś przedać za symboliczną
    złotówkę niż podarować.

  • 9. Data: 2010-04-20 05:56:05
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Wnioskuję stąd, że mamy w kraju całe rzesze nieukaranych dotąd przestępców.
    Robią ludzie wino i piją z sąsiadem, z żoną, z kolegą - toż to darowizna, a
    zatem przestępstwo. Mam nadzieję, że pan Zbigniew Z. nie przeczyta tego
    posta, i nie uczyni więziennictwa wiodącą gałęzią gospodarki naszego
    pięknego kraju.
    Jacek

  • 10. Data: 2010-04-20 06:20:49
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Mon, 19 Apr 2010 22:18:48 +0200, r...@p...onet.pl wrote:

    >a sliwowica lacka?

    OIDP niedozwolona - przeczytaj dokladnie ustawy, ale z tego co
    pamietam sliwowica jest destylowana a dopuszczone sa tylko
    fermentowane

    pozdarwiam,
    Cyb