    From: "camokiller" <c...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Billing rozmów przychodzących
    Date: Thu, 25 Apr 2002 18:38:44 +0200

    Czy istnieje jakaś podstawa prawna, na podstawie której firma
    telekomunikacyjna nie może (nie chce) wystawić billingu rozmów
    przychodzących?
    Dodam że wiem kto do mnie dzwonił (wysyłał SMS'y) i ile razy to było, wiem
    mniej więcej w jakich to było godzinach (więc żadnego ujawnienia danych
    osobowych w tym miejscu nie ma).

    Sprawa wygląda tak, że brałem udział w pewnym konkursie SMS'owym w którym
    najistotniejszą rzeczą był czas odpowiedzi (osoba która odpowiedziała
    najszybciej na zestaw pytań wygrywała). Wygrałem w tym konkursie sporo
    kasy, a teraz firma, która odpowiedzialna jest za wydawanie/wypłacanie
    nagród robi jakieś niesamowite trudności.

    Z tego co dowiedziałem się w Erze i Plusie to billing rozmów
    przychodzących sporządzają tylko i wyłącznie na polecenie prokuratora lub
    sądu.

    Jest to sprawa raczej cywilno-prawna więc prokurator nie ma tu raczej
    wiele do powiedzenia. A żeby skierować sprawę do sądu przydała by mi się
    najpierw jakaś podstawa. W moim przypadku billing rozmów wychodzących i
    przychodzących żeby przeanalizować jakie były czasy i wiedzieć jak
    sformułować pozew do sądu. Bez tego billingu jest to raczej trudna sprawa.

    Czy jest jakiś przepis zakazujący firmom telekomunikacyjnym ujawniania
    billingu rozmów przychodzących? Drugie pytanie czy jest jakaś podstawa
    prawna aby takich informacji zarządzać (nie prosić ;-) od firmy
    telekomunikacyjnej.

    Kamil
    c...@h...pl