  • 41. Data: 2011-07-22 21:25:29
    Temat: Re: Bilety a zmiana stawki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Jul 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > O ile wprowadzą dopłaty na 20gr. Słabo to widzę,

    Tristan, podobno Twoim zdaniem to ja jestem biedny (wątek o imionach :P)
    ale masz rację: niedowidzisz.
    Mocno niedowidzisz.
    Bo o automat który sprzedaje bilety za 10 groszy na placu autobusowym
    w każdym większym mieście a i co poniektórych większych przystankach
    "w terenie" można się potknąć.
    Zapewniam :>
    A ten na Goethego na pewno stoi na drodze wielu pasażerom idącym
    "na skróty" na stanowiska :>

    Tak, jak dobrze poszukam to może jeszcze znajdę gdzieś bilet
    z poprzedniej podwyżki :>, a "dopłatowe" za 5 groszy (sprzed
    przedpoprzedniej podwyżki) chyba też gdzieś mam.
    Aktualne dopłatowe też (do tych biletów za 2,40, które się
    z rzadka tu i ówdzie odnajdują).

    > nie sądzę. Na jakiej podstawie sklep ma mi to przyjąć?

    Nie sklep, już Ci napisali.
    Z okazji niewykonania umowy przewozu na oferowanych warunkach.
    To "oni" zmieniają warunki, nie klient.
    Ale nie ma zastosowania, bo "dopłatowe" SĄ dostępne!

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2011-07-23 08:29:47
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Nie wiem o czym piszesz, ale sądzę, że wypada ostrożnie przypomnieć
    > takie słówko jak "przedawnienie", które z rzadka pada na tej grupie.
    > Zobowiązanie oferenta biletów RÓWNIEŻ się przedawnia.
    > I jak masz jakieś bilety sprzed kilku lat, to mają wartość kolekcjonerką
    > ;)
    >
    > Ale do tego czasu, jeśli sprzedał bilet a *później* zmienił warunki,
    > to ma obowiazek ten bilet przyjąć. Za zwrotem przedpłaconej kwoty.

    Ale jakiej przedpłaconej ? Bilet to towar jest. Jak traci ważność to należy
    się nowy bilet lub zwrot aktualnej ceny.

  • 43. Data: 2011-07-26 20:33:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > Bo o automat który sprzedaje bilety za 10 groszy na placu autobusowym
    > w każdym większym mieście a i co poniektórych większych przystankach

    Daj spokoj. Tristan tak latwo nie odpusci.

    Zaraz bedzie seria postow:

    "Potknalem sie o atomat do sprzedazy biletow, do kogo zwrocic sie o
    odszkodwoanie",
    "Automat pobral monety, nie wydal biletow", et caetera, et caetera, et
    caetera...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 44. Data: 2011-07-27 11:36:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jul 2011, SDD wrote:

    > "Automat pobral monety, nie wydal biletow",

    No, to jest akurat możliwe, niestety :( choć mi się dotąd
    nie przydarzyło.
    Ale to będzie inny wątek ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2011-07-27 13:35:03
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > No, to jest akurat możliwe, niestety :( choć mi się dotąd
    > nie przydarzyło.
    > Ale to będzie inny wątek ;)

    Mi się zdarzyło - nie wydał, wydrukował kwitek "transakcja anulowana", a
    kartę obciążyli.

    Ale reklamacja (w banku) poszła w miarę sprawnie.

  • 46. Data: 2011-07-28 07:44:43
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    a w mieście stołecznym:

    "Nieaktualne bilety kartonikowe, które nie zostały skasowane lub
    aktywowane, pasażerowie będą mogli oddawać we wszystkich Punktach
    Obsługi Pasażerów ZTM, przez 6 miesięcy od wejścia w życie nowej taryfy.
    Natomiast bilety zakodowane na Warszawskiej Karcie Miejskiej będzie
    można zwracać w punktach przy ul. Żelaznej i stacji metra Świętokrzyska,
    a w soboty dodatkowo w POP-ie na stacji metra Centrum. Za zwroty biletów
    nieskasowanych nie będzie pobierana opłata manipulacyjna."

    a stare bilety? można łączyć?

    "nie będzie już można kasować i aktywować starych biletów jednorazowych
    i czasowych. Przy próbie posłużenia się np. nieważnym biletem
    kartonikowym na wyświetlaczach kasowników i w bramkach metra pojawi się
    napis - "poza dozwolonym terminem użycia"."

    andy_nek

  • 47. Data: 2011-07-28 07:53:36
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    W dniu 2011-07-28 09:44, Andrzej Kłos pisze:
> [...]
    > kartonikowym na wyświetlaczach kasowników i w bramkach metra pojawi się
    > napis - "poza dozwolonym terminem użycia"."

    Temat wraca przy każdej okazji zmiany opłat.
    Z jednej strony mamy swobodę zawierania umów (nikt ci nie każe kupować
    biletów na zapas), a z drugiej zasadę zapłaty za usługę z góry i
    późniejsze żądanie wywiązania się usługodawcy z zawartej umowy.
    Sam obstaję przy tej drugiej wersji. Ale jakoś nie słyszę o wygranych
    procesach.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 48. Data: 2011-07-28 20:20:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jul 2011, bzdreg wrote:

> [...]
    > biletów na zapas), a z drugiej zasadę zapłaty za usługę z góry i późniejsze
    > żądanie wywiązania się usługodawcy z zawartej umowy.

    Przedpłata biletem komunikacji miejskiej ma jedną istotną
    cechę: brak terminu. A to skutkuje jak niżej :)
    (bilety miesięczne na *określony* miesiąc "podpadają" inaczej,
    i sprawdziłem że np. taryfa KZK GOP zawiera odrębne regulacje
    na ten temat).

    > Sam obstaję przy tej drugiej wersji. Ale jakoś nie słyszę o wygranych
    > procesach.

    Pytanie brzmi: czy umowę można wypowiedzieć?

    Jeśli można, sprawa jest prosta: przewoźnik wypowiada stare warunki,
    ale powinien zwrócić dług (wartość starych biletów).

    Jeśli prawo przewozowe nie zawiera (rzuciłem okiem i nie przyuważyłem,
    jeśli się mylę proszę o wskazanie palcem) zasady szczególnej, to
    obowiązuje zasada z KC: "do innych umów stosuje się zasady dotyczące
    zlecenia".
    A zlecenie można wypowiedzieć z mocy ustawy, nie musi być zastrzeżenia
    umownego. Zgodzisz się?

    Inna sprawa, że wersja "wypowiedzenia umowy" bardziej pasuje
    do rozwiązania ZTM (unieważnienie i przyjęcie do zwrotu starych
    biletów) niż KZK (dopłatowe, ale bez możliwości wycofania
    się z umowy metodą "to weźcie sobie te bilety i won",
    a *formalnie* potencjalny pasażer powinien mieć do tego
    prawo).
    Umowmy się, że z naciskiem na "formalnie" (praktycznie
    owe bilety są zbywalne).

    pzdr, Gotfryd