    From: "K." <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Bezprawie wobec osob pod wplywem alkoholu
    Date: Fri, 14 May 2004 12:14:08 +0200

    Witam !
    Bardzo proszę o porade w nastepujacej kwestii. Zostalem (wraz z kolega)
    zatrzymany bedac pod wplywem alkoholu na ulicy wracajac ze sklepu do domu.
    Sytuacja wygladala w ten sposob ze Straz Miejska zajechala nam droge
    wysiadla z auta, bez slowa wyjasnienia rzucila na maske samochodu,
    zakajdankowala, wrzucia do auta i wywiozla na izbe wytrzezwien. Dopiero rano
    dowiedzialem sie ze prowadzony monitoring kamerami SM wyslal funkcjonariuszy
    gdyz pilem piwo i rozbilem butelke o chodnik. Oczywiscie z mojego punktu
    widzenia wyglada to troche inaczej: poprostu wychodzac ze sklepu piwo
    wypadlo mi z reki co moglo sie rowniez zdarzyc gdybym wychodzil trzezwy z
    supermarketu. Do tego podczas przesluchania przypadkiem widzialem zdjecia z
    kamery i wyraznie widac ze butelka musiala upasc z niewielkiej wysokosci bez
    uzycia sily bo nie rozpadla sie po calym chodniku, do tego byla plama po
    piwnie. Logicznie myslac po co mialbym rozbijac piwo ktore pilem - paranoja.
    Fakt iz picie piwa i rozbita butelka (zasmiecanie) to wykroczenia ale czy w
    takiej sytuacji odrazu uzasadnione jest przewiezienie na izbe wytrzezwien??
    Podobno jest to ostatecznosc a my nie robilismy zadnych ekscesow, ani nie
    stawialismy sie podczas zatrzymania.
    Czy taka sytuacja wyslania patrolu ktory przyjezdza dopiero po kilku
    minutach i zatrzymuje nas w innym miejscu jest zlapaniem "na goracym
    uczynku"???
    Poniewaz bylem w stanie nietrzewym skarga na straznikow miejskich nie ma
    sensu gdyz i tak nic nie zdzialam. Jedyna linia obrony byloby zarejstrowane
    zatrzymanie nas przez kamery monitorujace. Pytalem na policje w jaki sposob
    mozna sie o cos takiego starac to dostalem odpowedz ze to kwestia 2 -3
    miesiecy a tasmy wykorzystywane sa po 7 dniach. Czy istnieje jakas inna
    mozliwosc?? Nie chodzi mi juz o sam fakt przewieznia na izbe ale nie
    zgodnego moim zdaniem traktowania podczas zatrzymania.
    Na izbie 3-krotnie prosilem o powiadomienie rodziny mowiac ze chcialbym
    skorzystac z telefonu (co juz wiem ze nie ma takiego prawa) jak i ze kce
    powiadomic najblizszych. Jedyne co zrobil pielegniarz to po 3 razie
    powiedzail ze to nie ameryka, rzucil na posadzke i przyciskajac do podlogi
    powiedzail ze jak sie nie zamkne to mnie zalkuja pasami. I tu tez czuje sie
    jakbym nie mial zadnych praw, poniewaz skarge sklada sie do kierownika izby
    ktory odrazu dal mi do zrozumienia ze i tak nie mam szans na pozytywne
    rozpatrzenie. Wypytujac policjantow wystrczy ze napisza iz bylem pijany i
    albo bylem agresywny i nie podalem numeru albo belkotalem i nie mogli sie ze
    mna porozumiec. Jak szukac w takich sytuacjach sprawiedliwosci. Czy osoba
    pod wplywem alkoholu nie ma zadnych praw?? Czy istnieje mozliwosc domagania
    sie w takiej sytuacji zadoscuczynienia np zwrotu kosztow jakie ponioslem
    przebywajac w izbie?? Czy jedynie w takiej sytuacji moze zostac ukarany
    pracownik izby(choc to malo prawdopodobne)??
    Jeszcze jedna sprawa. Niedlugo wyjezdzam na dluzszy okres czasu zagranice.
    Mam dostac wezwanie do sadu we tej sprawie. Podobno jak mnie nie bedzie to
    sad rozpatrzy sprawe zaocznie bez mojej obecnosci i nie bede mial mozliwosci
    obrony. Czy jest mozliwe przesuniecie terminu rozprawy lub czy wogole jest
    sens skoro bylem w stanie nietrzezwosci to i tak uznaja mnie winnym, a w
    dodatku podobno nagranie z kamery wcale nie musi zostac wykorzystane w
    rozprawie bo wystarcza zeznania SM ( i znow jestem bez szans na obrone).

    z gory dziekuje
    K.

    P.S. Pytanie retoryczne: Czy organy prawa musza sie czepiac ludzi
    praktycznie niewinnych, a jak ktos katuje dziewczyne u mnie na osiedlu albo
    bija sie siekierami to nikogo niema...