  • 11. Data: 2024-04-04 15:13:40
    Temat: Re: [NTG] Będzie czas tuż po wyborach, żeby poinformować państwa o decyzjach...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Apr 2024 14:45:10 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > A jak kto ma kredyt to co?

    W starych przepisach - gmina spłaca jego kredyt.

    To może być dobry interes :-)

    Z drugiej strony - bank młodemu, bez dobrej pracy,
    raczej nie da dużego kredytu, no ale to myślę o takim
    ~20 lat, a nie 30+

    J.

  • 12. Data: 2024-04-04 15:21:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 04.04.2024 o 15:13, J.F pisze:

    > W starych przepisach - gmina spłaca jego kredyt.

    A jak wróci z wojny to spłaca gminie?

    Robert

  • 13. Data: 2024-04-04 18:26:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.04.2024 o 14:03, Jacek pisze:

    > O nazistę, nawet małego, dziś trudno ale zawsze możesz postrzelać sobie
    > do Filipa, on jest kryptoantysemitą a to prawie to samo :)

    Po ostatnich popisach żydonazistów to coraz łatwiej o jawnego
    antysemitę. Żydoambasador tak mówił a on się na antysemityźmie zna:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2024-04-04 18:28:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.04.2024 o 13:29, J.F pisze:

    > No ale ta pańszczyzna, czy tez przeszkolenie wojskowe ... może
    > potrzebne. Patrz na Ukrainę - kto nas będzie bronił?

    Ten co nie zdąży albo się nie ukryje.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2024-04-04 18:43:58
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > "Nie będę mówił dzisiaj o kwestii bezpieczeństwa państwa, ...

    *.polityka zamknęli?

  • 16. Data: 2024-04-04 22:02:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.04.2024 11:45, Olin wrote:
    > Niedawno czytałem, choć raczej pobieżnie, że wszyscy - poza Kviatem -
    > wprost marzą, żeby sobie postrzelać, więc tę przyjemność będą mieli za
    > friko.

    Jak już chodzą i robią sondaże kto za przywróceniem, to powinni od razu
    zbierać podpisy. A tak to jakby chodzić po klatce i pytać kto jest za
    tym, żeby sąsiad spod piątki odmalował klatkę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2024-04-04 22:04:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.04.2024 14:36, alojzy nieborak wrote:
    > Art. 155. obrona Ojczyzny 1.
    > Do odbycia obowiązkowej zasadniczej służby wojskowej kwalifikuje ....
    > które nie ukończyły 35 roku życia.

    A tak swoją drogą (wsadzę kij w mrowisko), dlaczego to najmłodsi w
    społeczeństwie mają zawsze bronić kraju? Jakby nie patrzeć, to ta grupa
    się nażyła najkrócej i w zasadzie mieli najmniejszy wpływ chociażby na
    wybór polityków.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2024-04-05 07:53:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Apr 2024 11:45:54 +0200, Olin wrote:

    > Niedawno czytałem, choć raczej pobieżnie, że wszyscy - poza Kviatem -
    > wprost marzą, żeby sobie postrzelać, więc tę przyjemność będą mieli za
    > friko.

    Postrzelac tak, tylko ze w wojsku jest mało strzelania, a duzo błota,
    wysiłku, durnej dyscypliny ...

    J.

  • 19. Data: 2024-04-05 07:55:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Apr 2024 18:28:06 +0200, Shrek wrote:

    > Ten co nie zdąży albo się nie ukryje.

    No ale trzeba go najpierw przeszkolic ... chyba, ze do kopania okopów
    nie trzeba ...

    J.

  • 20. Data: 2024-04-05 10:14:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2024 o 07:53, J.F pisze:
    > Postrzelac tak, tylko ze w wojsku jest mało strzelania, a duzo błota,
    > wysiłku, durnej dyscypliny ...

    Strzelanie nie jest najważniejszą umiejętnością w Wojsku. Obecnie wojsko
    rzadko zwalcza przeciwnika przy pomocy precyzyjnych strzałów. Żołnierz
    ginie od ataku z powietrza, artylerii. Jeśli nawet dochodzi do kontaktu
    bojowego na dystansie do 300 metrów (zasięg celnego strzału z
    karabinka), to i tak po prostu walą seriami licząc na to, ze coś trafi.
    Celują strzelcy wyborowi oraz obsługi km-ów.

    Natomiast musisz po prostu przeżyć na polu walki i dożyć do tego
    starcia, w którym miałbyś sobie strzelić. To nie jest proste. Potrzebny
    jest cały szereg umiejętności i nawyków. Weź choćby rację żywnościową
    dzienną i spróbuj nie umrzeć z głodu albo się nie struć tym. Potrzebna
    jest dyscyplina, bo inaczej się to wszystko rozejdzie w szwach. Nie
    możesz każdemu żołnierzowi wyjaśniać, dlaczego "przemy na Berlin". On ma
    leźć w kierunku, który mu wskażesz, a nie kręcić nosem, czemu przez
    Jasło, skoro przez Krosno bliżej.

    To są rzeczy, których większość cywili nie ogarnia. Oglądają filmiki,
    jak to żołnierze biegają po poligonie, ale do łba im nie przyjdzie, ile
    się trzeba wcześniej nauczyć. A to pisząc o piechocie. Jak masz
    żołnierza wojsk radiotechnicznych, albo łączności, to śmiem twierdzić,
    że on przez całą wojnę może nie oddać ani jednego strzału z broni.
    --
    (~) Robert Tomasik