    From: "Taddy" <c...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Bankowy rejestr
    Date: Sat, 19 Nov 2005 12:55:39 +0100

    Właśnie w listopadzie mija 2 lata od daty spłacenia przeze mnie w całości
    przeterminowanego długu (mała kwota, a i przeterminowanie niezbyt długie). Z
    tego tytułu tfu... Kredyt bank wpisał mnie do BIKu (ale to zbytnio mi nie
    przeszkadza) i do bankowego rejestru niesolidnych (MIG-BR).
    Teraz chcę wziąć kredyt hipoteczny i BPH powiedziało, ze nie da, dopóki
    jestem w MIG-BR, (ale nie przeszkadzał im ten sam wpis w BIKu dać mi KK i
    limit w koncie). Podejrzewam, ze inne banki będą miały podobne zdanie na ten
    temat.
    I pytania są następujące:
    1. Jeśli wystąpię do tfu... Kredyt banku (bo BANKIEM tego nazwać nie można)
    o wykreślenie z MIG-BR to czy może odmówić, skoro ma obowiązek dokonać tego
    po 2 latach od spłaty należności? Jeśli nie odmówi, to jak szybko to robią
    (od reki, tydzień, miesiąc)? Czytałem już orzecznictwo GIODO, mają taki
    obowiązek, z egzekwowaniem bywa różnie.
    2. Jeśli wykreślenie dojdzie do skutku w miarę szybko, to kiedy będzie
    widoczne (a raczej niewidoczne) dla innych banków? Czy takie wykreślenie
    jest on-line? Czy banki mają do tego dostęp on-line? Czy zmiany nanoszone są
    tylko raz w miesiącu tak jak w BIKu?
    3. Jakie banki znacie, które byłyby skłonne udzielić kredytu hipotecznego w
    takiej sytuacji i nie zapłaciłbym za to kosmicznych odsetek?

    A tak na marginesie: ten sam wpis o tą samą spłaconą już dawno wierzytelność
    w BIKu nie stanowi dla banków problemów, a umieszczony w MIG-BR już stanowi
    problem, przecież chodzi o dokładnie to samo zdarzenie!! Niezła paranoja....
    z góry dzięki za odpowiedzi od praktyków w tym temacie :-)
    Taddy