  • 1. Data: 2004-02-05 00:54:34
    Temat: Bank i pieniądze które mi się nie należą...
    Od: Jarosław Karbowski <m...@s...ds14.agh.edu.pl>

    Witam,

    Ostatnio k?oci?em si? z koleg? na taki temat:

    Za?ó?my tak? sytuacj?:
    Mi?a niespodzianka, na moim koncie pojawia si? X pln. Potem okazuje si?
    ?e wynik?o to z b??du pani Kasi kasjerki w banku która 1/4 le wpisa?a nymer
    konta czy cu?, nie wa?ne w ka?dym razie nikt mi umy?lnie tych pieni?dzy
    nie przela?, czyli mi si? one nie nale??. Czy te pieni?dze s? teraz
    moje??? Czy jednak nie mam prawa ich ruszyae ???

    Mo?e Wy rozwiejecie nasze w?tpliwo?ci.

    Z góry dzi?kuj? za odpowied 1/4 .

    --
    Best Regards
    Jaroslaw Karbowski mailto:m...@e...icslab.agh.edu.pl

  • 2. Data: 2004-02-05 01:02:36
    Temat: Re: Bank i pieniądze które mi się nie należą...
    Od: "MiHaU" <m...@W...wp.pl>

    Jezeli je szybko wydasz teoretycznie nie wiedzac, ze przywlaszczyles cudze
    pieniadze, to nie jest Twoja wina i sa Twoje...

  • 3. Data: 2004-02-05 01:27:07
    Od: Filip K <k...@w...pl>

    Użytkownik MiHaU napisał:

    > Jezeli je szybko wydasz teoretycznie nie wiedzac, ze przywlaszczyles cudze
    > pieniadze, to nie jest Twoja wina i sa Twoje...

    Jestes tego pewien, ze musi je szybko wybrac z banku?! Ja slyszalem o
    czyms takim, ze bank nie moze cofnac dokonanego przelewu, ani nie ponosi
    odpowiedzialnosci zadnej ta osoba, do ktorej zostaly przelane pieniadze,
    ale glowy nie daje czy tak jest faktycznie. Prosze o poprawienie mnie,
    jesli nie mam racji.

    Filip - gg: 11062
    @ - Przy odpowiadaniu na maila usun 1937

  • 4. Data: 2004-02-05 01:47:19
    Od: seba <s...@w...wroc.pl>

    2004-02-05 02:27, Filip K napisał:

> [...]
    > odpowiedzialnosci zadnej ta osoba, do ktorej zostaly przelane pieniadze,
    > ale glowy nie daje czy tak jest faktycznie. Prosze o poprawienie mnie,

    Jest coś takiego jak bezpodstawne wzbogacenie.
    Przerabiałem to. Mi omyłkowo zamiast 10.000 gr (100 zł) przelano na
    konto 10.000 zł :-)

    --
    Sebastian Krawczyk, Wrocław, PL
    -----------------------------------

  • 5. Data: 2004-02-05 02:27:53
    Od: "Oleg" <p...@b...pl>

    Użytkownik "seba" napisał:

    > Jest coś takiego jak bezpodstawne wzbogacenie.

    Tak jak pisał MiHaU: obowiązek zwrotu wygasa, jeśli forsę wydamy art. 409 kc
    :-)

    --
    Oleg

  • 6. Data: 2004-02-05 04:55:12
    Od: Roman <n...@U...pl>

    Użytkownik Oleg napisał:

    > Tak jak pisał MiHaU: obowiązek zwrotu wygasa, jeśli forsę wydamy art. 409 kc

    A dlaczego zakładasz, że osoba która otrzymała przez pomyłkę pieniądze
    nie powinna liczyć się z obowiązkiem zwrotu?

    --
    Roman

  • 7. Data: 2004-02-05 09:14:38
    Od: "Oleg" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Roman" napisał:

    409 kc

    > A dlaczego zakładasz, że osoba która otrzymała przez pomyłkę
    > pieniądze nie powinna liczyć się z obowiązkiem zwrotu?

    Skoro bank nie przestrzegł wzgl. nie powiadomił w porę, to skąd ona ma
    wiedzieć, że to pomyłka? Pieniądze przelane na konto to nie rzecz
    znaleziona.

    --
    Oleg

  • 8. Data: 2004-02-05 09:24:43
    Temat: Re: robaki
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Jaros3aw Karbowski" <m...@s...ds14.agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnc23523.f2b.mna@shinta.ds14.agh.edu.pl...
    > Witam,

    To ze piszesz spod Linuxa nie upowaznia cie jeszcze do stosowania zlego
    kodowania.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 9. Data: 2004-02-05 09:41:42
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > Skoro bank nie przestrzeg? wzgl. nie powiadomi? w por?, to skąd ona ma
    > wiedzie?, ?e to pomy?ka? Pieniądze przelane na konto to nie rzecz
    > znaleziona.

    O masz..
    Chocby stad, ze na przelewie jest napisane z jakiego tytulu nastepuje dana wplata.
    Jak dostaniesz zylion za postawienie platformy wiertniczej, to sie pewnie domyslisz,
    ze to nie do ciebie, czy nie?

    Pozdr.
    S.

  • 10. Data: 2004-02-05 10:16:01
    Od: Filip K <k...@w...pl>

    Użytkownik S.Koper napisał:
    > O masz..
    > Chocby stad, ze na przelewie jest napisane z jakiego tytulu nastepuje dana wplata.
    O masz... ale info o przelewie nie dostajesz w tej samej minucie, a
    okolo miesiaca po operacji. Po kilku dniach przychodzisz, a tu masz
    jedno zero wiecej, to wybierasz je. DObrze wiedziec, ze trzeba je
    wybrac, dziekuje za poprawienie mnie.

    > Jak dostaniesz zylion za postawienie platformy wiertniczej, to sie pewnie
    domyslisz,
    > ze to nie do ciebie, czy nie?
    To juz bedzie po czasie, bo masz sporo czasu, zeby je wydac. Zastanawia
    mnie kwestia, czy cos moga zrobic, jesli tych pieniedzy na koncie nie
    bedzie. Czy beda rowniez kazali zwrocic ?!