  • 1. Data: 2002-12-03 13:33:59
    Temat: Bank a wierzyciel
    Od: "Zenon Sawicki" <z...@p...onet.pl>

    Mam pytanie na jakiej podstawie bank może umorzyć postępowanie w stosunku
    kredytobiorcy (własciciela firmy) jeżeli kredyt był brany na firmę a jednym
    z żyrantów był własciciel tej firmy. Bank umożył w stosunku do niego
    postępowanie (osoba ta prowadzi dalej inną działalność gospodarczą) a bank
    wystapił z roszczeniami do komprnika sądowego w stosunku do pozostałych
    trzech poręczycieli, którzy są trudno uchwytni ale wszyscy żyją.
    Proszę o odpowieź.
    Dziękuję

  • 2. Data: 2002-12-04 16:42:35
    Temat: Re: Bank a wierzyciel
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Gdyby bank zrzekł się roszczenia w stosunku do kredytobiorcy, to zwolniłby
    tym samym zwolniłby poręczycieli. Myślę, iż oni doszli do wniosku, że
    kredytobiorca jest niewypłacalny. Będzie ścigał poręczycieli. Poręczyciele
    mają zwrotne roszczenie w stosunku do dłużnika o zwrot zapłaconych przez
    nich rat, więc jeśli znany jest im majątek głównego dłużnika mogą dochodzić
    z niego swojego zaspokojenia. Niestety, instytucja poręczenia ma ten
    charakter, że w razi zwłoki w uregulowaniu długu przez dłużnika, każdy z
    poręczycieli może być ścigany przez bank. I nie ma żadnego przepisu, który
    normowałby kolejność windykacji, więc Bank ściąga z tego, z kogo mu łatwiej.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3