  • 1. Data: 2002-12-03 13:16:46
    Temat: brak paragonu
    Od: "Edukacyjny PR" <p...@p...onet.pl>

    Czy sklep może nie uznać reklamacji towaru (kurtka) na podstawie wydruku z
    terminala potwierdzającego płatność kartą ? (zapodziałem paragon z kasy)
    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2002-12-03 21:45:37
    Temat: Re: brak paragonu
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 3 Dec 2002 14:16:46 +0100), "Edukacyjny
    PR" <p...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Czy sklep może nie uznać reklamacji towaru (kurtka) na podstawie wydruku z
    >terminala potwierdzającego płatność kartą ? (zapodziałem paragon z kasy)

    A co to za dowód? To dowód płatności, a nie informacja za co płaciłeś.
    Dowodem jest paragon i tyle...

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 3. Data: 2002-12-04 16:36:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Ale z tego wydruku nie wynika, co nabyłeś. Nadal mogą utrzymywać, że towar
    reklamowany nie jest ich. No i podstawą reklamacji jest dowód nabycia tego
    towaru, a nie zapłaty za cokolwiek w tym sklepie. Ale spróbować iść na ugodę
    z nimi.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 4. Data: 2002-12-04 20:01:14
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisa_(a):

> [...]
    > towaru, a nie zapłaty za cokolwiek w tym sklepie. Ale spróbować iść na ugodę

    Jeśli cena będzie się zgadzać są jakieś podstawy. Poza tym po dacie
    można chyba poszukać paragonu w sklepie.

    KG

  • 5. Data: 2002-12-05 21:41:45
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Tristan Alder napisa_(a):
    > A co to za dowód? To dowód płatności, a nie informacja za co płaciłeś.
    > Dowodem jest paragon i tyle...

    a także np. zeznania świadków, karta gwarancyjna podbita przez sklep.. i
    nadal będę się upierał, że wydruk płatności też, jeśli da się dopasować
    zapłaconą kwotę do ceny

    KG

  • 6. Data: 2002-12-05 23:39:20
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <3...@p...onet.pl>, Kamil Golaszewski wrote:
    > Tristan Alder napisa_(a):
    >
    > a także np. zeznania świadków, karta gwarancyjna podbita przez sklep.. i
    > nadal będę się upierał, że wydruk płatności też, jeśli da się dopasować
    > zapłaconą kwotę do ceny

    Pewnie często się da, ale czy jest jakaś podstawa prawna która może
    zobowiązać sklep do poszukiwania tego dopasowania, tym bardzie jeśli wiąże
    się to z określonymi nakładami czasowymi/finansowymi ze strony sklepu?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2002-12-06 08:06:07
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski napisa_(a):
    > Pewnie często się da, ale czy jest jakaś podstawa prawna która może
    > zobowiązać sklep do poszukiwania tego dopasowania, tym bardzie jeśli wiąże
    > się to z określonymi nakładami czasowymi/finansowymi ze strony sklepu?

    W postępowaniu przed sądem można zażądać dostarczenia dokumentów przez
    sklep.. Przez jakiś czas dokumentacja np. z kasy fiskalnej musi być
    chyba przechowywana? A wcześniej wątpię.

    KG

  • 8. Data: 2002-12-11 19:17:40
    Od: "666" <j...@o...pl>

    Dokładnie.
    Na wielu kwitkach od karty jest wręcz wydrukowany jakiś numer do powiązania z
    paragonem w systemie informatycznym sklepu.
    Tylko że sklep może chcieć stosować obstrukcję.
    Najwyżej kup innym razem gdzie indziej :-(
    Nie ma to jak branie faktury, mają obowiązek przechowywać przez 6 lat :-)))
    Jac