    From: "mokinc" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: BIK
    Date: Mon, 30 Nov 2009 20:17:48 +0100

    Witam.
    Kiedyś trafiłem (jak się niedawno okazało) do BIK (Biuro Informacji
    Kredytowej). Chodziło prawdopodobnie o jakiś debet na karcie rzędu 100-200
    zł, który spłaciłem razem z odsetkami. Nic innego mi do głowy nie przychodzi
    w każdym razie. Żadnyego kredytu nigdy nie brałem.

    BIK z tego co widzę, to jakieś Państwo w Państwie.
    Nie przypominam sobie, żebym z nimi w ogóle rozmawiał, żebym pozwalał
    bankowi na przekazywanie im moich danych itd natomiast BIK bankom udziela
    informacji na mój temat od ręki.
    Ja z kolei, żeby sam o sobie te same informacje uzyskać, to muszę tradycyjną
    pocztą wysyłać jakieś ich dedykowane formularze i jeszcze mogę to zrobić
    tylko raz na jakiś czas (nie wiem, czy nie raz do roku albo półrocza).

    Jestem zirytowany - jest na nich jakiś sposób?
    Czy jak jakiś urzędnik banku po złości prześle do BIK czyjeś dane, to już
    tak będzie oczerniany po wsze czasy?