  • 1. Data: 2006-02-19 19:39:07
    Temat: Awans i "kacowe"
    Od: "Marcus" <g...@o...pl>

    Witam!

    Czy pracownik moze sam z siebie wystapic o awans do przelozonego? W jaki
    sposob postapic jesli np. kierownik biura nie jest bezposrednim pracodawca a
    jedynie posredniczy miedzy pracownikiem a bezposrednim pracodawca?
    W jaki sposob przedstawiac argumenty i dowody na to ze sie na awans
    zasluzyło? Na pismie?
    ______________
    Druga sprawa: w przepisach mowi sie ze mozna 4 dni urlopu wziasc na żadanie.
    I teraz: jesli mam 2 dni zaległego urlopu z 2005, i wezme 2 dni na żądanie
    do konca marca to czy moge wziac jeszcze 4 dni urlopu "kacowego" z tych 26
    dni urlopu ktore mi przysluguja w roku 2006?
    I jeszcze jedno pytanie: Chce odebrac na poczatku marca br. 5 dni nadgodzin
    zalegle ze stycznia. Czy kierownik moze odmówic mi odebrania nadgodzin i dac
    mi wolne wtedy kiedy on chce?

  • 2. Data: 2006-02-19 19:55:12
    Temat: Re: Awans i "kacowe"
    Od: "Dorota D." <d...@g...com>

    Użytkownik "Marcus" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na żądanie do konca marca to czy moge wziac jeszcze 4 dni urlopu
    > "kacowego" z tych 26 dni urlopu ktore mi przysluguja w roku 2006?

    cytuję:

    "Każdemu pracownikowi w danym roku kalendarzowym przysługują 4 dni urlopu na
    żądanie. (...) Pamiętać należy, iż urlop na żądanie jest trybem udzielenia
    urlopu nie zaś dodatkowymi dniami urlopowymi. (...)
    Uprawnienie do wykorzystania urlopu w omawianym trybie *nie przechodzi na
    kolejny rok*. Przechodzą jedynie zaległe dni urlopu. Jeżeli więc, mając
    łącznie 26 dni urlopu w roku 2003 skorzystałem z 20 dni urlopu
    wypoczynkowego w trybie zwykłym i z żadnego na żądanie, to w roku 2004 mam 6
    dni urlopu zaległego, natomiast na żądanie mogę wybrać 4 dni nie zaś 8."

    Czyli zawsze przysługujai tylko 4 dni "kacowego" rocznie.

    D.