    From: "kontener" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Autorskie prawa majątkowe - plagiat
    Date: Fri, 5 Feb 2010 13:35:28 +0100

    Witam,
    6 miesięcy temu dokonałem zakupu autorskich praw majątkowych do programu
    komputerowego na następujących polach eksploatacji:
    Przeniesienie autorskich praw majątkowych obejmuje wszystkie pola
    eksploatacji, w tym w szczególności:
    - wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką
    drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
    - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy,
    - wprowadzanie modyfikacji, zmian, poprawek oraz rozbudowę fukcjonalności;
    - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz
    nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki
    sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez
    siebie wybranym

    Program ten zacząłem sprzedawać i wprowadziłem do obrotu 10 kopii.

    Miesiąc temu otrzymałem roszczenia dużej spółki X co do zakupionego
    programu. Twierdzą oni, iż program ten jest plagiatem ich oprogramowania, a
    osoba, która sprzedała mi program nie ma do niego żadnych praw majątkowych
    (wcześniej ta osoba pracowała dla tej spółki X). Spółka ta chce wystąpić o
    odszkodowanie i zgłosić moją działalność do UOKiK jako czyn nieuczciwej
    konkurencji.

    Program w rzeczywistości plagiatem nie jest (choć tutaj głos ostateczny ma
    tylko sąd). Posiada funkcjonalności programu o który zwróciła się spółka,
    lecz funkcjonalności nie są zabronione ani też opatentowane, bo jest to
    chyba niemożliwe. Dodatkowo program ten jest napisany w innym języku
    programowania, posiada niektóre zbliżone fragmenty do programu spółki X, a
    zbliżenie to polega na podobnym nazewnictwie itp. które wynika z nawyków
    Pana, którzy tworzył oprogramowanie dla spółki X oraz dla siebie (kupione
    przeze mnie).

    Od momentu otrzymania pierwszego wezwania ze spółki X zaprzestałem sprzedaż
    programu. Czy może mi coś grozić w związku ze sprzedażą? Program zakupiłem w
    dobrej wierze, mam umowę, zaprzestałem też sprzedaż w momencie otrzymania 1
    wezwania. Czy odpowiedzialność przejdzie tutaj EWENTUALNIE (gdyż szansa, że
    sąd uzna to za plagiat wynosi z 30%) na Pana, który sprzedał mi autorskie
    prawa majątkowe do tego programu?

    Z góry dziękuję za pomoc