  • 1. Data: 2002-12-26 18:03:35
    Temat: Autobus - palenie papierosów
    Od: wbe <W_Borzestowski@no_.spam.megapolis.pl>

    Witam szanownych grupowiczów,
    Mam nadzieję, że z pytaniem nie pomyliłem się za bardzo. Bowiem chcę
    zapytać, czy istnieje jakiś przepis, jakieś rozporządzenie lub coś w tym
    stylu zabarniające kierowcom autobusów podmiejskich palić papierosy podczas
    jazdy. Kiedyś jakoś tego nie było, a teraz nagminnie kierowcy tacy
    zatruwają powietrze w całym autobusie. Okna pozamykane, swojej kabinki nie
    ma zamkniętej (bo i jak, jak to taki staroć, że jeszcze początki PRL-u
    pamięta). I śmierdzi taki autobus jak ostatnia palarnia. Mam wątpliwą
    przyjemność dojeżdzać pół godziny dziennie do pracy MPK i taki przez te pół
    godziny spali trzy papierosy. Można w piśmie do MPK powołać się na jakiś
    przepis zabraniający palić w takich miejscach ?
    --
    pozdrawiam,
    Wojtek Borzestowski

    "Głośno mówię: "Mała patrz! Cywilizowany świat""

  • 2. Data: 2002-12-26 19:55:44
    Temat: Re: Autobus - palenie papierosów
    Od: "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl>

    wbe wrote:
> [...]
    > dziennie do pracy MPK i taki przez te pół godziny spali trzy
    > papierosy. Można w piśmie do MPK powołać się na jakiś przepis

    A czy PoRD nie reguluje tego ?

    pzdr

    Marek

  • 3. Data: 2002-12-27 00:35:12
    Od: "Travis" <r...@g...pl>

    Kiedys w TV o tym bylo (dawno temu; mozliwe ze cos przekrecilem), kazda
    osoba prowadzaca pojazd mechaniczny podczasz pracy z papierosem musi sie
    wstrzymac do przerwy, podczas pracy nie wolno jej palic.

    Pzd Travis

    --
    Sebastian Grabowski
    GG: 18584

  • 4. Data: 2002-12-27 11:12:07
    Od: j...@o...pl

> [...]
    > godziny spali trzy papierosy. Można w piśmie do MPK powołać się na jakiś
    > przepis zabraniający palić w takich miejscach ?

    witam
    "Dz.U.nr.98 poz.602 z 1997r.Prawo o ruchu drogowym
    art.63
    art63 ust.5. Kierującemu pojazdem silnikowym, który przewozi osobę, zabrania
    się palenia tytoniu lub spożywania pokarmów w czasie jazdy. Nie dotyczy to
    kierującego samochodem ciężarowym, który przewozi osobę w kabinie kierowcy, i
    kierującego samochodem osobowym, z wyjątkiem taksówki.
    nasuwa się tu pytanie czy jeśli zwrócisz się do przełożonych kierowcy i zostaną
    wyciągnięte wnioski słuzbowe w stosunku do niego to czy wtedy bedziesz
    podróżowała bezpieczniej z zestresowanym kierowcą ? a moze porozmawiaj
    bezposrednio z nim i poproś go by nie palił przez te pół godziny w czasie gdy
    ty podróżujesz.pamiętaj kij ma zawsze dwa końce!pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-12-27 15:11:32
    Od: wbe <W_Borzestowski@no_.spam.megapolis.pl>

    j...@o...pl, namazałeś co następuje :

    witam
    > "Dz.U.nr.98 poz.602 z 1997r.Prawo o ruchu drogowym
    > kabinie kierowcy, i kierującego samochodem osobowym, z wyjątkiem taksówki.

    No, to mi się podoba. Znaczy kierowca autobusu nie może palić w autobusie.

    > nasuwa się tu pytanie czy jeśli zwrócisz się do przełożonych kierowcy i
    > godziny w czasie gdy ty podróżujesz.pamiętaj kij ma zawsze dwa
    > końce!pozdrawiam

    W zasadzie tak, ale nie zamierzam zwracać się do przełożonych o ukaranie
    jednego kierowcy. Zamierzam ogólnie napisać, że jest to niezgodne z prawem
    i zobaczyć co oni na to. W moim mieście jeżdżą dwie firmy. ZKM i MPK i w
    obu jest tak samo. Kierowcy palą i mają głęboko gdzieś pasażerów którzy
    muszą wdychać ten smród. Połączywszy to z ich nieuprzejmością = wielki
    koszmar jazdy autobusem do pracy