  • 1. Data: 2002-08-30 14:36:06
    Temat: Re: Auto osobowe z homologacją
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Matrix <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aknve8$si$...@n...tpi.pl...
    > -nie bedę mógł przekraczać tym autem granicy na przejściu tylko dla
    > osobowych (np.Muszyna-Mniszek),mało tego...postawią mnie do odprawy razem
    > tirami :-)))

    tak i nie - nie bedziesz mogl przekraczac przejsc dla sam. osob., ale nie
    bedziesz stal w kolejce z tirami (pod wraunkiem ze nie bedziesz mial nic do
    oclenia oczywiscie)

    > -nie zaparkuję na chodniku,bowiem policjant/strażnik miejski widząc
    > kratę-wlepi mi mandat,jak ciężarowemu,który łamie przepisy

    nieprawda, tylko pow 3.5 t.

    > -jeśli,co niestety wydaje się być faktem,wejdą tzw.winiety to zapołacę nie
    > 180 złotych na rok,ale (znów jako własciciel pojazdu cieżarowego) nawet
    > 1200% stawki dla samochodów osobowych

    nie, dla osobowo-ciezarowych dziwolagow proponuja stawke 270 pln..., zreszta
    i tak o 270 za duzo... pieprzone socjalistyczne skurwiele (przepraszam, nie
    mogelm sie powstrzymac...)

    Adam
    (ciezarowy escort :)

  • 2. Data: 2002-08-30 14:36:49
    Temat: Auto osobowe z homologacją
    Od: "Matrix" <k...@w...pl>

    Witam wszystkich !
    Zamierzam nabyć samochód,ktory 3 lata temu został kupiony w salonie i tamże
    (czyli fabrycznie)homologowany na ciężarowy (obecny własciciel prowadzi DG).
    Mitsubishi Carisma,bo o taki samochód chodzi,zostało zarejestrowane
    jakociężarowe,może nim podróżować 4 osoby.

    Ja nie prowadzę DG z vatem,chciałbym więc samochód "przehomologować" na
    osobowy,ale ponoć nie jest to juz (swietle obowiązujących przepisów)
    możliwe.

    Tak więc będe jeździł ciężarówką:-)) ,chyba że.....

    Problem w tym,czy samochód bedzie traktowany jak ciężarowy czy jak osobowy z
    homologacją ?

    Ciężarowy to zdaje się samochód o ciężarze całkowitym ponad 3,5 tony.

    Mówiąc szczerze ,mam watpliwości dotyczące zakupu,bowiem znajomi straszą
    mnie :-) m.in. tym,że

    -nie bedę mógł przekraczać tym autem granicy na przejściu tylko dla
    osobowych (np.Muszyna-Mniszek),mało tego...postawią mnie do odprawy razem z
    tirami :-)))

[...]

    Bardzo proszę o rozwianie ,badź potwierdzenie moich wątpliwości:-)

    Na razie zdołałem się dowiedzieć,że PZU ubezpieczy auto (w pakiecie) wg
    stawek dla samochodów osobowych oraz tego,że nie będę musiał płacić w
    urzędzie miasta/gminy jakiegoś podatku od środków transportu (płaca
    właściciele pojazdów powyżej 3,5tony).

    Matrix

  • 3. Data: 2002-08-30 15:12:42
    Od: "Matrix" <k...@w...pl>

> [...]
    > bedziesz stal w kolejce z tirami (pod wraunkiem ze nie bedziesz mial nic

    O własnie,zapomniałem o towarze do oclenia-nie planuję:-)),chyba,że jakiś
    "genialny" wpadnie na pomysł clenia ludzi (vide "Miś" - każdy kilogram
    obywatela z wyższym wykształceniem szczegółnym dobrem narodu)
    BTW w Muszynie widziałem sporo samochodów z kratkami,widocznie celnicy nie
    byli zbyt upierdliwi,ale pojadę przez Chyżne:-)

> [...]
    zreszta
    > i tak o 270 za duzo... pieprzone socjalistyczne skurwiele (przepraszam,

    Wykreśliłbym tylko "socjalistyczne",bo bez względu na partyjny szyld to
    .....(powstrzymałem się,hehe).

    > Adam
    > (ciezarowy escort :)

    LOL !
    Dzięki Adam.
    BTW znajomy mówił mi,ze w jego mieście jest Scania...osobowa:-))))

    Matrix