  • 1. Data: 2003-07-29 06:57:29
    Temat: [Australia] Spadek
    Od: m...@o...pl

    Czesc

    Witam grupowiczow,zwracajac sie jednoczesnie z prosba o rade
    w sprawie spadku. Sprawa wyglada tak: Ojciec dawno temu
    wyjechal do Australii zostawiajac w kraju matke z trojka
    malych dzieci. Przez ten czas nie interesowal sie co dzieje
    sie z jego rodzina. W miedzyczasie w Polsce byl przeprowadzony
    rozwod, stracil tez prawa rodzicielskie. Na starosc chyba
    jednak ruszylo go sumienie i w testamencie zapisal matce czesc
    majatku. Kilka dni temu przyszedl list od jego adwokata, ze
    zmarl i zgodnie z jego ostatnia wola, czesc swojego majatku
    nalezy sie matce, lub jezeli nie zyje, jej dzieciom
    (czyli m.in. mnie). Jako, ze najstarszy brat nie zyje, to
    spadkobiercom jestem ja z mlodszym bratem. Tyle tylko, ze nie
    wiem czego jestemsmy spadkobiercami, gdyz w liscie adwokat
    ojca tego nie precyzuje. Na prosbe o szczegoly, sugeruje zeby
    wynajac adwokata z Australii, ktory bedzie prowadzil w imieniu
    moim i brata te sprawe, i z ktorym on bedzie zalatwial wszystkie
    sprawy. I tu zaczynaja sie problemy. Po pierwsze, nie znamy
    zadnego adwokata w Australii. A po drugie, nie wiemy czy gra
    jest warta swieczki. Czy koszt wynajecia adwokata przypadekim
    nie zjedza calego spadku.

    Stad tez moje pytanie, co byscie zrobili w takiej sytuacji?

    PZDR

    Andrzej Merlin

  • 2. Data: 2003-07-29 10:52:48
    Temat: Odp: [Australia] Spadek
    Od: "brett" <b...@i...pl>

    1. Skorzystali ze stron internetowych australijskich prawników, i mailem
    spytali o cenę i inne warunki usługi.
    2. Spytali adwokata, od którego otrzymaili list, ile on by wziął.
    3. Spytali go o sygnaturę sprawy, - i sami napisali pismo do sądu.
    4. Spytali w większych polskich firmach prawniczych, czy by się tym nie
    zajęli - niektóre się zajmują.

    BS

  • 3. Data: 2003-07-29 11:32:42
    Temat: Re: [Australia] Spadek
    Od: "VIRUS" <r...@i...pl>

    a jak z podatkiem??

    VIRUS

  • 4. Data: 2003-07-29 12:13:56
    Od: m...@o...pl

    Czesc

    > 1. Skorzystali ze stron internetowych australijskich prawników,
    > i mailem spytali o cenę i inne warunki usługi.

    Tylko gdzie tego szukac? I czy w ogole brac adwokata z Australii,
    czy moze lepiej z Polski?

    > 2. Spytali adwokata, od którego otrzymaili list, ile on by wziął.

    Wlasnie to zrobilem.

    > 3. Spytali go o sygnaturę sprawy, - i sami napisali pismo do sądu.

    Pismo do sadu? Polskiego czy australijskiego? Czy w ogole w przypadku
    wykonania testamentu, potrzebny jest udzial sadu? Przeciez to nie jest
    dochodzenie praw do spadku, tylko egzekucja zapisow z testamentu.

    > 4. Spytali w większych polskich firmach prawniczych, czy by się tym
    > nie zajęli - niektóre się zajmują.

    Problem w tym, ze zarowno duze firmy, jak i male kancelarie chetnie
    by sie tym zajely, ale o kosztach nie chca przez telefon mowic. Nie
    chca powiedziec czy bedzie to jakas stala suma, czy tez procent od
    spadku. Nie chca nawet w przyblizeniu okreslic, ile to wszystko by
    trwalo, jesli po drodze nie byloby zadnych problemow. Nie chodzi
    mi zeby powiedzieli dokladnie, ale mniej-wiecej. Czy to bedzie trwalo
    pol roku czy moze 3 lata?
    Zreszta dalej nie wiem, czy lepiej wziasc adwokata z Australii,
    tak jak radzi adwokat ojca, czy tez lepiej zatrudnic Polaka?

    PZDR

    Andrzej Merlin

  • 5. Data: 2003-07-29 12:16:38
    Od: m...@o...pl

    VIRUS spytal:

    > a jak z podatkiem??

    Chyba jak wszystko zostanie zalatwione, to dopiero idzie sie do urzedu
    skarbowego i placi podatek? Trzeba przeciez wiedziec od jakiej sumy ten
    podatek sie placi?

    Andrzej

  • 6. Data: 2003-07-29 13:28:56
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości > jednak ruszylo go
> [...]
    > nie zjedza calego spadku.
    >
    > Stad tez moje pytanie, co byscie zrobili w takiej sytuacji?

    A ja bym się skontaktowała z ambasadą Australii w Warszawie, może oni coś
    sensownego podpowiedzą www.australia.pl albo odwrotnie z ambasadą RP w
    Australii oni na bank mają radcę prawnego a...@c...com.cu
    pozdrawiam JO

  • 7. Data: 2003-07-30 07:51:29
    Od: "Andrzej" <m...@o...pl>

    Czesc

    Na odpowiedz z Ambasady Australii czekam, a polska ambasada nie moze pomoc w
    takich sprawach. Zajmuja sie tylko spadkami na rzecz skarbu panstwa : ((

    PZDR

    Andrzej