  • 1. Data: 2002-05-23 06:39:51
    Temat: Aukcje internetowe a zwroty wadliwego towaru... [troche długie]
    Od: "\(zwora\)" <z...@p...com>

    Witam

    Kupiłem na aukcji kartę, która miała mieć wadę objawiającą się ciemnym
    obrazem, który jednak nie przeszkadza w pracy z komputerem. Po odebraniu
    przesyłki okazało się że na karcie są ślady lutowania o których nie było
    mowy w opisie karty na aukcji i po uruchomieniu okazało się że ten ciemny
    obraz oraz smugi pojawiające na ekranie uniemożliwiają korzystanie z
    komputera. Co mogę zrobić w tej sytuacji? Czy kwalifikuje się to do
    zgłoszenia jako oszustwo? Jeśli tak to gdzie i jak takie coś załatwiać?
    Sprzedający twierdzi że napisał że karta jest uszkodzona, jednak ja nie
    widzę fragmentu który mówi że karty nie da się używać.

    Opis aukcji - może ktoś wskaże mi fragment który mówi o całkowitym
    uszkodzeniu karty i o próbie lutowania...
    "Creative Annihilator Pro Geforce 256 32mb DDR. Jest to bardzo wydajna karta
    grafiki wydajniejsza od wszytskich Geforcow 2mx/mx400. Na D650@1000 udalo mi
    sie z niej wyciagnac 3569pkt w 3dmarku 2001. Karta posiada Tvout i DVi
    (wejscie na panel cyfrowy). Karta ma jedyna ,,wadę" obraz na niej w
    windowsie jest troche przycienmniony MI TO W OGLE NIE PRZESZKADZALO i
    pracowalem na niej dosc dlugi czas. Podobno mozna ja naprawic poprawiajac
    odswiezanie lub zmieniajac bios (tak mi powiedzial kumpel) nie chce mi sie z
    nia robic poniewaz kupile GF2 Titanium .W grach wada karty jest w ogle
    nieodzczuwalna! w programach mozna sie do niej przyzwyczaic w koncu mozna
    pracowac na przyciemnonym obrazie ja tak robilem i nie przeszkadzalo mi to."

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2002-05-24 09:30:13
    Od: "Rafal Majewski" <r...@s...pl>

> [...]
    > (wejscie na panel cyfrowy). Karta ma jedyna ,,wadę" obraz na niej w
    > windowsie jest troche przycienmniony MI TO W OGLE NIE PRZESZKADZALO i

    Widzisz roznice pomiedzy stwierdzeniem "MI TO W OGLE NIE PRZESZKADZALO" a
    "nie przeszkadza w pracy z komputerem" ?
    Facet poprostu stwierdzil ze mu nie przeszkadza i tyle a nie okreslil na ile
    jest uszkodzone.

    > pracowalem na niej dosc dlugi czas. Podobno mozna ja naprawic poprawiajac
    > odswiezanie lub zmieniajac bios (tak mi powiedzial kumpel) nie chce mi sie
    > nia robic poniewaz kupile GF2 Titanium .

    Typowa wypowiedz wszelkij masci naciagaczy - "da sie to latwo naprawic ale
    mi sie nie chcialo" i dosyc sprytne podejscie bo wszystko zwalil na kumpla
    :-)

    >W grach wada karty jest w ogle
    > nieodzczuwalna! w programach mozna sie do niej przyzwyczaic w koncu mozna
    > pracowac na przyciemnonym obrazie ja tak robilem i nie przeszkadzalo mi
    to."

    Co Ci moge poradzic ? Nic nie wskorasz. Oferta napisana bardzo sprytnie nic
    sie nie da zarzucic. Twoj blad polega na tym ze nie przeczytales pomiedzy
    wierszami. Wystarczy sie zastanowic po jakie licho gosc taka "swietna" karte
    wymienil na inna ?

    Rafal