    From: stryk <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Aspekty prawne z przesłuchania świadka
    Date: Wed, 05 Mar 2008 12:13:06 +0100

    Witam,
    czy ktoś mógłby udzielić mi odpowiedzi do poniższych kwestii:

    1. Czy policjant interweniujący może, w ramach czynności wyjaśniających,
    przesłuchiwać w charakterze świadka innego policjanta, również
    uczestniczącego w tej samej interwencji. Przesłuchujący policjant był
    jednocześnie protokolantem. Policja twierdzi, że takie przesłuchanie
    było prawnie dopuszczalne, gdyż obowiązujące w tym zakresie przepisy nie
    zabraniają wprost takiej czynności. Przesłuchanie to przeprowadzone
    zostało w celu dowodowym przed Sądem Grodzkim.

    2. Treść protokołu z przesłuchania, pomimo zapisu o konsekwencjach
    składania fałszywych zeznań, jest praktycznie przepisana z notatki
    służbowej sporządzonej w dniu następnym po interwencji. Oczywiście nie
    jest to ksero, ale przepisane całe sekwencje zdań.
    Notatka sporządzona była w dniu następnym po interwencji - taką nosi
    datę i odnosi się do zarzutów zawartych w mojej skardze do komendanta -
    złożonej tego samego dnia. Wnioskuję z tego, że policjant sporządzający
    notatkę służbową z interwencji posiłkował się treścią mojej
    korespondencji do komendanta, tj. skargi składanej na jego czynności.
    3. Data przesłuchania świadka również jest błędna, zarówno co do dnia,
    jak i roku. Do tego pytania nie odniesiono się zupełnie stwierdzając, że
    sąd na wniosek oskarżyciela publicznego pominął ten dowód (przesłuchanie
    świadka)

    Skoro wg policji wszystkie przedstawione przeze mnie kwestie są
    prawidłowe wg prawa, to dlaczego zgłoszono wniosek o nieuwzględnianie
    dowodu. Czy mając prawne możliwości oskarżania obywateli policja może
    tłumaczyć się małym doświadczeniem policjantów ?

    Otrzymując kolejne odpowiedzi z Policji dochodzę do wniosku, że "kruk
    krukowi oka nie wykole", a prawo względem policji powinno zawierać tylko
    dwa punkty:
    1. Policja ma zawsze rację.
    2. Jeśli nie ma racji, to patrz pkt. 1
    Pozdrawiam !