  • 1. Data: 2004-03-05 17:48:30
    Temat: Art.286 ???Pomoc
    Od: "Nivea" <n...@o...pl>

    mam mały problem sprzedałem pewnemu panu telefon komórkowy i wysłałem
    go mu pocztą za za pobraniem o kwocie 500 zł,nagle dowiaduje się ze złożył
    doniesienie na policji ze wysłałem mu inny model telefonu któremu brakuje
    obudowy i bateri niż on chciał.Chciałem wyjasnic sytuacje wiec dałem wniosek
    na poczte o ANULOWANIE POBRANIA i przyjeli go-Pan ten może odebrac juz
    pieniądze na tej poczcie.
    Dostałem zawiadomienie na policji o wczeciu dochodzenia w tej sprawie.Na
    przesłuchaniu odmówiłem skadania zeznan gdyż to ja poczuwam się poszkodowany i
    nie przyznałem sie do Art 286 kk. dostałem papier od policjantów o trescie

    w dniu ......04 KPP w .... wszczeła dochodzenie w sprawie wyłudzenia
    pieniedzy w kwocie 500 zł tytułem zakupu tel kom. marki .... w toku
    dochodzenia ustalono z ...... telefonicznie zaoferował sprzedarz .......
    ww.telefonu a nastepnie za zaliczeniem pocztowym przesłał uszkodzony telefon
    m/ki ......

    Moje pytanie: Wysłałem dobry telefon i ten który chciał ten Pan nagle okazało
    sie ze to nie ten co on chciał i ,że brak mu częsci-Pan ten nie otwierał
    paczki komisyjnie.Tak zeznał ten Pan-Policja wie także ze ja wysłaem pismo w
    którym anuluje pobranie pieniedzy.Konkludując co mam w tej sytuacji zrobic
    pismo które dostałem jest troche nie scisłe i ja jestem poszkodowany gdyż ten
    pan mnie pomówił,co mam zrobic w takiej sytuacji-czy prokurator wystąpi o
    proces sądowy skoro zadnych pieniedzy nie otrzymałem,telefon został
    zarekfirowany i brak mu częsci,wysłałem pismo o anulowanie pobrania i to ja
    zostałem pomówiony i pokrzywdzony w tej sytuacji.

  • 2. Data: 2004-03-06 11:14:07
    Temat: Re: Art.286 ???Pomoc
    Od: Dredd<...@...pl>

    Nawet w sytuacji kiedy ten Pan nie wysłał Ci pieniędzy pozostaje do
    oceny czy nie doszło do usiłowania oszustwa (art. 13 par. 1 k.k. w zw.
    z art. 286 par. 1 k.k.)
    Jeśli rzeczywiście wysłany został sprawny telefon - odpowiadający treści
    zamówienia - należy to wykazać np. świadkami czy dokumentami.
    W sytuacji kiedy jest jakikolwiek dowód na to że zamawiający dostał
    jakiś szrot zamiast zamówionego telefonu (np oględziny tego co
    dostał) - bez wspomnianych wyżej dowodów może być trudno oczyścić
    się z zarzutu usiłowania oszustwa.
    Anulowanie pobrania może być dowodem na odstąpienie od zamiaru
    popełnienia przestępstwa

    -> http://usenet.pomocprawna.info