  • 1. Data: 2003-12-18 20:27:13
    Temat: Apelacja - odpowiedź
    Od: "Andy" <A...@w...pl>

    Jaki czas ma sąd na odpowiedź w sprawie złozonej apelacji - chcodzi mi
    oczywiście o informację, że apelacja została przyjęta do rozpatrzenia a nie
    o informację, kiedy rozprawa apelacyjna będzie miała miejsce.

    I pytanie drugie - czy odpowiedzi udziela sąd I instancji, czy sąd
    apelacyjny
    ?

    Z góry dziękuję

    Andy

  • 2. Data: 2003-12-19 09:25:47
    Temat: Re: Apelacja - odpowiedź
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andy" <A...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > o informację, kiedy rozprawa apelacyjna będzie miała miejsce.
    >
    > I pytanie drugie - czy odpowiedzi udziela sąd I instancji, czy sąd

    Nie ma czegos takiego jak "odpowiedź w sprawie złozonej apelacji" Jeżeli
    apelacja spełnia wymogi formalne to Sąd I instancji doręcza odpisy
    pozostałym i przedstawia akta sądowi odwoławczemu.
    Jeżeli są jakies watpliwości to zwykle w ciągu 2 tygodni przychodzi wezwanie
    do uzupełnienia albo postanowienie o odrzuceniu apelacji (mówię o sądach
    lubelskich, nie wiem jaka sytuacja jest w tych baardziej zapchanych
    sprawami). Ale faktyczne przedstawienie apelacji może się przeciagnąć -
    jeżeli pozostali złożyli apelacje, wnioski o zwolnienie od wpisu (oddzielne
    postanoiowienie, mozna się zażalić, akta do sadu odwoławczego) zażalenia na
    odrzucenie apelacji (znowu do sądu okręgowego), Sąd okregowy może zażądać
    przepisnia protokołów, sprostowania omyłki w postanowieniu lub
    doręczeniach... widziałem sprawę, gdzie wyrok był w lipcu 2002 a apelacje
    przebiły się do sądu okręgowego dopiero teraz i pierwsza rozprawa będzie w
    sylwestra.

  • 3. Data: 2003-12-20 16:36:34
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Nie ma czegos takiego jak "odpowiedź w sprawie złozonej apelacji"

    W procedurze karnej jest coś takiego o co pyta autor wątku.
    Sąd I instancji ma bowiem obowiązek zawiadomienia o przyjęciu
    apelacji

    Mówi o tym kpk
    Art. 448 [Przyjęcie apelacji] § 1. O przyjęciu apelacji zawiadamia się
    prokuratora oraz obrońców i pełnomocników, a także s t r o n y, po
    czym akta przekazuje się niezwłocznie sądowi odwoławczemu.

    Ergo, mniej pić więcej czytać panie aplikancie Rodrig ;)

    -> http://usenet.pomocprawna.info