    From: "wishya" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Aparat cyfrowy i serwis...help (lekko dlugie)
    Date: 4 May 2004 08:49:53 +0200

    czesc i szybko do problemu,
    jakis czas temu moj maly aparacik cyfrowy nikon coolpix 2500 ulegl uszkodzeniu
    w niewyjasnionych blizej okolicznosciach.
    Efekt byl taki, ze mozna bylo przegladac zdjecia na karcie, kasowac je itp, ale
    obiektyw odmawial wspolpracy...po prostu przy probe robienia fotek obiektyw
    otwieral sie, po czym od razu zamykal, a sam aparat wylaczal sie.
    Pojechalem zatem do serwisu nikona i zostawilem aparat w celu diagnozy
    odbierajac jednoczesnie swistek, na ktorym napisano "uszkodzony obiektyw"
    prosba o wycene kosztow naprawy. Oczywiscie poinformowany zostalem o koszcie
    takiej diagnozy niezaleznej od jej wynikow - 25 pln.
    Po jakis 2 tygodniach zadzwoniono do mnie z serwisu i poinformowano, ze aparat
    nadaje sie na smietnik, a koszty naprawy przekrocza jego wartosc...uszkodzony
    okazal sie sam obiektyw, a takze, wg tego co twierdzil moj rozmowca,
    elektronika.
    Pojechalem odebrac aparat. Dalem swistek, serwisant podal mi aparat. Jakiez
    bylo moje zdziwienie, kiedy w ogole przy probie wlaczenia aparatu (chociazby na
    tryb przegladania zdjec) ten odmowil wspolpracy. Mowie do czlowieka, ze przez
    diagnoze rozumiem stwierdzenie istniejacych uszkodzen, a nie totalna demolke
    aparatu w przypadku stwierdzenia, ze naprawa przekracza koszty aparatu.
    Poprosilem kierownika, okazalo sie, ze go akurat nie ma. Powiedzialem zatem, ze
    kategorycznie zadam przywrocenia aparatu do stanu w jakim serwis go ode mnie
    otrzymal. Niemniej jednak z nastawienia obecnych pracownikow serwisu
    wywnioskowalem, ze nawet jak sie pojawi kierownik - beda chcieli mnie
    bezczelnie splawic. No coz, mialem zamiar zaniesc aparat do innego,
    nieautoryzowanego serwisu, byc moze tam go zrobia za mniejsza kase, ale w
    takiej sytuacji, gdy tak naprawde nie wiadomo, jakich czynnosci w nim dokonano -
    nie wiem, czy to w ogole sie oplaca...aparat jest po prostu dead.
    Aha i jeszcze jedno, co mnie rowniez zastanowilo, w momencie gdy serwisant
    oddawal mi aparat do odbioru poinformowal mnie, ze nie place owych
    obowiazkowych 25 pln za diagnoze i wycene kosztow naprawy (???). Jak mniemam
    serwisant diagnozujacy aparat uszkodzil go/wymontowal co mu bylo potrzebne czy
    cokolwiek tam innego...Ze slowami "wie pan, nie odpuszcze wam tego" opuscilem
    serwis z kwitem pozostawiajac aparat w serwisie.
    W zwiazku z powyzszym plizz o kazda pomoc.
    Wiem, ze aparat moze i kosztuje 1300 pln, ale w serwisie odnioslem wrazenie, ze
    baaardzo niechetnie przyjmuja te tansze aparaty do naprawy...ale czy posiadanie
    tego tanszego modelu dyskfalifikuje mnie w jakikolwiek sposob z korzystania z
    serwisu? W kazdym razie raczej na pewno naraza na czynnosci uniemozliwiajace
    dalsza prace z aparatem.

    Jeszcze raz wielka prosba o pomoc w sprawie, bo nie zamierzam tego puscic
    plazem.

    pozdrawiam
    d.