  • 1. Data: 2006-05-16 15:12:25
    Temat: Anulowanie kary umownej w sieci komórkowej - pomoc
    Od: myziak<s...@p...fm>

    Miałam telefon komórkowy na abonament. We wrześniu straciłam pracę i nie
    miałam z czego opłacić rachunków. Następnie przysłali mi pismo, że mam 2
    misiące na spłacenie zaległości (ponad 1000) czego w związku z brakiem
    jakichkolwiek dochodów nie byłam w stanie zrobić. W Lutym dostałam pismo z
    naliczoną karą umowną w kwocie 2000 czyli razem 3000 a w dalszym ciągu nie
    miałam pracy. Od kwietnia podjęłam pracę i wystosowałam pismo z prośbą o
    anulowanie kary umownej. Zobowiązałam się do spłaty zaległości wynikającej z
    faktur i do przedłużenia umowy o taki okres jaki będzie wymagany.
    Wytłumaczyłam jednocześnie, że nie miałam im z czego zapłacić. Dzisiaj
    otrzymałam odpowiedź,że nie anulują tej kary i jak nie zapłacę to skierują sprawę
    do sądu.
    Musiałabym oddać 3 pensje żeby to spłacić. Ponadto doszedł mi inny wydatek.
    Spodziewam się dziecka.
    Poradźcie czy mogę z tym coś zrobić. Czy jest jakaś możliwość,czy można się
    na coś powołać, żeby udało się anulować tą karę lub chociaż jej część?
    Z góry dziękuję

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-05-16 16:29:27
    Od: ELCO <e...@p...onet.pl>

    myziak napisał(a):
> [...]
    > na coś powołać, żeby udało się anulować tą karę lub chociaż jej część?

    Niestety nie ma takiej mozliwosci.
    Przeciagnij to przez 3 lata - ulegnie przedawnieniu.
    W sumie to ktory operator bierze 2 tys. zl jako kare umowna?
    Pierwszy raz slysze. Era i plus maja chyba po 750zl, ide ma 1000zl.

  • 3. Data: 2006-05-16 17:11:45
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    myziak<s...@p...fm> napisał:

    > na spłacenie zaległości (ponad 1000)
    Lubiłaś sobie pogadać :-)

    >że nie anulują tej kary i jak nie zapłacę to skierują sprawę do sądu.
    I zrobią to !

    >Musiałabym oddać 3 pensje żeby to spłacić.
    Nie masz wyboru, bo i tak komornik sciągnie wraz odsetkami i
    dodatkowymi kosztami.

    --
    Artur Golański

  • 4. Data: 2006-05-16 21:00:47
    Od: "Euro-Lex" <e...@r...pl>

    > Lubiłaś sobie pogadać :-)

    > I zrobią to !

    > Nie masz wyboru, bo i tak komornik sciągnie wraz odsetkami i
    > dodatkowymi kosztami.

    a ja wygralem dla Klienta taka sprawe z jedna z sieci;)
    sady roznie podchodza do tych kar umownych! Odsylam do tego co moze
    zabezpieczac kara umowna + orzecznictwo, poza tym to pewnie oni wypowiedzieli
    umowe.....dalej juz jest sprawa oczywista

    pozdrawiam
    Paweł