  • 1. Data: 2004-11-06 11:30:05
    Temat: Aneks do umowy o prace , umowa zlecenie?
    Od: "Tomek" <t...@b...pl>

    Witam wszystkich!
    Chcialbym uzyskac od was porede jak mozecie to pomóżcie.
    Jak jest traktowny przez Kodeks Pracy aneks do umowy o prace przedłluzający
    okres zatrudnienia? czy jako jako kolejna umowa o prace?
    jak to jest gdy aneksowana umowa przedluzajaca czas zatrudnienia wygasa a
    pracodawca proponuje mi umowe zlecenie? o co tak naprawde chodzi?
    czy w normalnych warunkach musialby mi zaproponowac umowe na czas okreslony?
    prosze o porade z góry dziekuje
    pozdr.
    Tomek

  • 2. Data: 2004-11-06 11:33:48
    Temat: Re: Aneks do umowy o prace , umowa zlecenie?
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik Tomek napisał:

> [...]
    > pracodawca proponuje mi umowe zlecenie? o co tak naprawde chodzi?
    > czy w normalnych warunkach musialby mi zaproponowac umowe na czas okreslony?

    raczej zalezy do jakiej umowy itp.

  • 3. Data: 2004-11-06 11:37:04
    Od: t...@b...pl

    > raczej zalezy do jakiej umowy itp.

    umowa na czas okreslony , potem aneks to tej umowy , a potem umowa zlecenie
    o to pytasz?

  • 4. Data: 2004-11-06 11:53:27
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik t...@b...pl napisał:

    > umowa na czas okreslony , potem aneks to tej umowy , a potem umowa zlecenie
    > o to pytasz?

    aneksy jako takie nie sa zabronione
    pytanie czy nimi i umowa zlecenia nie obchodzi innych przepisow, np. o
    um. o prace na czas nieokreslony
    tu tak moze byc, szczegolnie gdy w ramach um zlecenia praca wyglada
    identycznie jak poprzednio

  • 5. Data: 2004-11-06 12:04:13
    Od: t...@b...pl

    > aneksy jako takie nie sa zabronione

    tak , ale mi chodzi o to jak sa traktowane czy jezeli przedluzaja czas trwania
    umowy na czas okreslony to czy nie sa przypadkiem kolejnymi umowami na czas
    okreslony? w tym przypadku chodzi o to czy jezeli po aneksowanej umowie na czas
    okreslony proponuje sie po przerwe kolejna inego rodzaju (umowa zlecenie) czy
    przypadkiem pracodawcy niechodzi o to zeby niepodpisywac umowy na czs
    nieokreslony. Pozatym slyszalem ze 1 stycznia 2004 zmienily sie przepisy i 3
    umowa jest juz umowa na czas nieokreslony. czy w tym przypadku mialoby to
    zastosowanie/

    > pytanie czy nimi i umowa zlecenia nie obchodzi innych przepisow, np. o
    > um. o prace na czas nieokreslony

    no wlasnie o to mi chodzi

    > tu tak moze byc, szczegolnie gdy w ramach um zlecenia praca wyglada
    > identycznie jak poprzednio

    doslowie i w przenosni identycznie

    pozdr dzieki ze mi pomagasz

  • 6. Data: 2004-11-06 12:27:26
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik t...@b...pl napisał:

> [...]
    > umowa jest juz umowa na czas nieokreslony. czy w tym przypadku mialoby to

    teraz nie odpowiem z cala pewnoscia
    cos mi sie wydaje ze 1 aneks z automatu nie bedzie kolejna umowa
    gdyby bylo ich wiecej to obejcscie przepisow o um. na czas okreslony itd.
    moze ktos inny sie wypowie

    > no wlasnie o to mi chodzi

    > doslowie i w przenosni identycznie
    to mozna wystapic o ustalenie stosunku pracy, troche innych okolicznosci
    istotnych,

  • 7. Data: 2004-11-08 07:58:16
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@B...tlen.pl>

    On 6 Nov 2004 13:04:13 +0100, t...@b...pl wrote:

> [...]
    >okreslony? w tym przypadku chodzi o to czy jezeli po aneksowanej umowie na czas

    Powinny być traktowane jako kolejne umowy...

    Art. 25.

    § 1. Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas określony jest
    równoznaczne w skutkach prawnych z zawarciem umowy o pracę na czas
    nieokreślony, jeżeli poprzednio strony dwukrotnie zawarły umowę o
    pracę na czas określony na następujące po sobie okresy, o ile przerwa
    między rozwiązaniem poprzedniej a nawiązaniem kolejnej umowy o pracę
    nie przekroczyła 1 miesiąca.

    § 2. Uzgodnienie między stronami w trakcie trwania umowy o pracę na
    czas określony dłuższego okresu wykonywania pracy na podstawie tej
    umowy uważa się za zawarcie, od dnia następującego po jej rozwiązaniu,
    kolejnej umowy o pracę na czas określony w rozumieniu § 1.

    § 3. Przepis § 1 nie dotyczy umów o pracę na czas określony zawartych:

    1) w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej
    nieobecności w pracy,

    2) w celu wykonywania pracy o charakterze dorywczym lub sezonowym albo
    zadań realizowanych cyklicznie.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski