    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 28 May 2014 03:44:01 -0700 (PDT)
    Subject: [Allegro] Wysłany inny przedmiot
    From: Retop <r...@g...com>

    Witam,

    Pisałem już w czwartek do Allegro skargę, ale jeszcze nie odpisali, więc proszę o
    radę co zrobić.

    Zakupiłem używany most do samochodu (cała ta oś trzymająca koła). Jest to bardzo duży
    przedmiot, który waży około 100kg. W związku z gabarytami koszt wysyłki wyniósł
    200zł. Wysyłka była prosto do mojego mechanika z oczywistych powodów. Gdy dotarła
    mechanik do mnie zadzwonił i powiedział, że to zwyczajnie mówiąc nie ten most.
    Wysłany został most od innego modelu (piszę w skrócie, bo nie chce tutaj rzucać
    technicznych aspektów jak parametry przełożenia, dyferencjał itd.). Gdybym zamontował
    taki most to auto uległoby w krótkim czasie uszkodzeniu. Czyli jest to przedmiot nie
    tyle niezgodny z opisem co w ogóle inny niż opisywany, moim zdaniem równie dobrze
    sprzedający mógł mi wysłać cegłę bo to co wysłał jest mi tak samo zbędne.

    Zadzwoniłem do sprzedającego i on powiedział, że może jak najbardziej zwrócić koszty
    mostu, ale muszę wysłać do nich most spowrotem na swój koszt. Czyli przez jego błąd
    ja tracę tutaj 400zł na wysyłkach w obie strony.

    I teraz pytanie czy ja mogę coś z tym zrobić? Z jakiej racji ja mam tracić 400zł
    kiedy błąd leży po stronie sprzedającego. Allegro milczy jak na razie a ja nie wiem
    co robić, czy iść na policję czy do prokuratury?

    Dodam, że mechanik jest specjalistą w swojej dziedzinie i ma same pozytywy na
    oficjalnym forum Jeepa na przełomie wielu lat, więc jest dla mnie jak najbardziej
    wiarygodny.

    Istotną informacją może być też, że zakupiłem ten most na fakturkę na firmę, ale
    faktury nie wysłali.

    Pozdrawiam,
    Retop