  • 11. Data: 2008-05-19 14:04:27
    Temat: Re: Alkohol na kredyt
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > To nadal nie sklep a bank-partner udziela kredytu

    Pomijając już taki detal, że skąd sprzedawca ma wiedzieć, czy karta jest
    kredytowa czy też pobiera środki z konta.

  • 12. Data: 2008-05-19 14:23:05
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On May 19, 3:05 pm, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Tak samo jak kedyt konsumencki (bo pewnie jego masz na myśli, pisząc
    > kredyt kupiecki), nie jest kredytem, o jakim mówi prawo bankowe.

    Bez przesady, kredyt kupiecki to określenie, które funkcjonuje sobie
    normalnie w doktrynie (inna rzecz że raczej nie kredytowanie
    konsumentów). Zresztą często się pojawia przy wekslach, więc
    powinieneś znać :-)

  • 13. Data: 2008-05-19 15:04:48
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Tak samo jak kedyt konsumencki (bo pewnie jego masz na myśli, pisząc kredyt
    > kupiecki), nie jest kredytem, o jakim mówi prawo bankowe.

    Nie. Mam na myśli kredyt kupiecki a nie konsumencki. Inaczej odroczona płatność.
    Nazywa się KREDYT i nie ma nic wspólnego z kredytami udzielanymi przez bank. I
    taki właśnie kredyt miał na myśli ustawodawca.

    --
    Lukasz

  • 14. Data: 2008-05-22 23:33:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy art.15.1.3 Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
    > alkoholizmowi oznacza, że nie sklep nie może przyjmować płatności za
    > alkohol kartą kredytową? Jeśli tak, to czy ktoś tego naprawdę
    > przestrzega?
    > Art. 15. 1. Zabrania się sprzedaży i podawania napojów alkoholowych:
    > 3) na kredyt lub pod zastaw.

    Ostatnio w Radio Zet Weis się tym zajmował. Tylko nie potrafię zrozumieć,
    czemu wyjaśnień domagał się od Ministerstwa Zdrowia. nie słuchałem kolejnej
    audycji, podczas której miał otrzymać odpowiedź.