  • 1. Data: 2002-03-05 13:41:58
    Temat: Alimety
    Od: "pas" <p...@k...net.pl>

    Jesli chce aby zona otrzymala alimety jakiej maxymalnie wysokosci % moga one
    zostac zasadzone.

  • 2. Data: 2002-03-05 14:22:59
    Temat: Re: Alimety
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 5 Mar 2002, pas wrote:

    > Jesli chce aby zona otrzymala alimety jakiej maxymalnie wysokosci % moga one
    > zostac zasadzone.

    Takiej jakiej jej potrzeba i jakiej może dostarczyć alimentujący - nie ma %.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-05 16:20:12
    Od: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Takiej jakiej jej potrzeba i jakiej może dostarczyć alimentujący - nie ma
    %.

    > --
    > Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    > Panie Gwidon tu się Pan myli .w sądach rodzinnych są zasądzane alimenty %
    niemniej niż ...... / i tu należy podać kwote / .... Taką informacje
    otrzyma strona w sekretariacie sądu rodzinnego w każdym mieście .... Sandra

  • 4. Data: 2002-03-05 16:27:33
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > niemniej niż ...... / i tu należy podać kwote / .... Taką informacje
    > otrzyma strona w sekretariacie sądu rodzinnego w każdym mieście ....
    Sandra

    No to dla mnie rewelacja, pójdę się spytać sekretarki, bo sędzia o tym nie
    słyszała.

    A tak serio to pytanie dotyczyło tego czy istnieje jakiś sztywny próg
    procentowy, który oczywiście nie istnieje, choć można orzekać alimenty w
    wysokości ułamkowej części dochodów zobowiązanego.
    Natomiast zakres obowiązku alimentacyjnego zawsze będzie zależał od potrzeb
    uprawnionego i możliwości zobowiązanego.

    Marcin

  • 5. Data: 2002-03-05 21:55:12
    Od: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>

    Użytkownik "KRZEM" <m...@s...pl000> napisał w wiadomości

> [...]
    >

    > Marcin
    >
    > Dla zainteresowanych osobiście czytałam takie orzeczenia okreslajace %
    zasądzone alimenty nie mniej niż i wtedy taka osoba nie musi wnosić nowych
    pozwów o podwyżenie / o zmiane ... ze wzrostem wynagrodzenia osoby pozwanej
    automatycznie kwota sie zmienia ... bo wiadomo ,że tyt. wykonawczy
    dot.alimentów może znajdować sie u pracodawcy pozwanego / dział ksiegowy/
    panie swietnie wiedza jak to wyliczać :-) Sandra

  • 6. Data: 2002-03-05 22:39:21
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 5 Mar 2002, news.faq.net.pl wrote:

    > zasądzone alimenty nie mniej niż i wtedy taka osoba nie musi wnosić nowych
    > pozwów o podwyżenie / o zmiane ... ze wzrostem wynagrodzenia osoby pozwanej
    > automatycznie kwota sie zmienia ... bo wiadomo ,że tyt. wykonawczy

    Owszem, sąd MOŻE tak obliczyć podstawę alimentacji, ale nie ma konkretnego
    _progu_ którym byłby związany - a o to chodziło w pytaniu.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 7. Data: 2002-03-05 23:41:47
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --

    > niemniej niż ...... / i tu należy podać kwote / .... Taką informacje
    > otrzyma strona w sekretariacie sądu rodzinnego w każdym mieście ....
    Sandra

    litości

    >Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 8. Data: 2002-03-06 12:11:36
    Od: "pas" <p...@k...net.pl>

    ;))
    a inaczej przykladowo zarabiam 2000 zl ile sad moze maxymalnie zasadzic
    alimentow na rzecz dziecka zony
    biorac pod uwage iz ja jako osoba placaca zgodze sie na kazdy wyrok
    pozdrawiam

    piotr

  • 9. Data: 2002-03-06 18:33:51
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 6 Mar 2002, pas wrote:

    > ;))
    > a inaczej przykladowo zarabiam 2000 zl ile sad moze maxymalnie zasadzic
    > alimentow na rzecz dziecka zony

    Tyle ile wynoszą jej uzasadnione potrzeby.

    Ludzie, czytajcie archiwum - nie dalej jak wczoraj znów po raz setny były
    tłumaczone zasady zasądzania alimentów.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 10. Data: 2002-03-07 22:45:33
    Od: "michaelo" <m...@s...pl>

    > potrzeb

    czysta teoria
    a praktyka jest taka czasami alimenty sa zasadzone w wysokosci po 500 zl na
    kazde z 5 dzieci co daje lacznie 2500 zl nieopodatkowanego dochodu dla
    opiekuna, ktory korzystajac jeszcze z doplat do czynszu pomocy spolecznej i
    innych swiadczen naszego biednego panstwa moze nawet co roku wyjezdzac sobie
    na wakacje z cala rodzina

    inny przypadek, niedawny zreszta
    przyszedl wierzyciel (doslownie OJCIEC) z wyrokiem na dluzniczke (matke)
    pomimo ze wierzyciel dazyl do kwoty alimentow zaspakajacych potrzeby
    dziecka, pani sedzina zasadzila alimenty w wysokosci 20 zl slownie
    dwadziescia polskich nowych (tych po denominacji w 1995r) zlotych, wyrok
    mial klauzule z 2000 roku,
    uzasadnienie wyroku bylo typu ze dluzniczka nie pracuje nie ma swiadczen
    socjalnych itp.
    powiem jeszcze ze w przypadku kiedy mezczyzni sa zobowiazani to nie sprawdza
    sie tak skrupulatnie ich sytuacji materialnej

    jak tu mowic o zaspokojeniu potrzeb alimentownaego??

    sa tez inne ciekawe sytuacje