  • 1. Data: 2007-07-16 10:11:12
    Temat: Alimenty w czasie wakacji?
    Od: "jolka" <j...@w...pl>

    Witam,
    Mój były mąż wysłał syna na całe lato zagranicę, w związku z tym przez dwa
    miesiące nie będzie przysyłał mi alimentów, czy to jest zgodne z prawem?
    Rozumiem, że przez te dwa miesiące on będzie ponosił koszty utrzymania syna,
    ale ja także mam pewne stałe opłaty związane z tym, że wychowuję dziecko i
    nie mogę ich na czas wakacji "zawiesić". Czy przepisy mówią coś na ten
    temat, czy jest to jedynie sprawa umowy między rodzicami?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Jolka

  • 2. Data: 2007-07-16 10:44:58
    Temat: Re: Alimenty w czasie wakacji?
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "jolka" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie mogę ich na czas wakacji "zawiesić". Czy przepisy mówią coś na ten
    > temat, czy jest to jedynie sprawa umowy między rodzicami?

    Tylko sąd może zmniejszyć wysokość alimentów.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2007-07-16 11:10:13
    Od: "Krzysztof Nawrocki" <k...@p...onet.pl>

    Witam!

    Zgodnie z kodeksem rodzinnym i opiekuńczym, każdy zobowiązany do alimentów,
    np. jeden z rodziców, ma obowiązek łożenia tych alimentów co miesiąc,
    niezależnie od tego, czy w danej chwili dziecko pozostaje u niego w domu,
    czy zostało wysłane przez niego na wakacje, za które dodatkowo płaci ze
    swojej kieszeni. Obowiązek ten nie ulega zawieszeniu na czas, w którym
    dzieko, na które łoży jeden z rodziców, przebywa właśnie u zobowiązanego do
    alimentów, czy też zostało przez niego wysłane na wakacje.
    Tak stanowią przepisy wskazanego kodeksu. Natomiast same strony mogą na
    zasadzie ugody zmienić ustalone sądownie alimenty w zakresie sposobu ich
    płacenia, jeżeli obie strony na to się godzą. Mogą zatem zadecydować
    wspólnie, że na czas wakacji dziecka, jeżeli nie przebywa z rodzicem, który
    pobiera od drugiego alimenty, a zostało jednocześnie wysłane na te wakacje
    przez rodzica zobowiązanego do zapłaty alimentów, to ten ostatni może
    zawiesić za zgodą drugiego płacenie alimentów na dziecko. Najlepiej spisać w
    tym zakresie stosowną ugodę.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 4. Data: 2007-07-16 11:15:28
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Witam ponownie!

    Słusznie pisze "mecenas", że tylko sąd może zmienić wielkość alimentów,
    jeżeli zostały ustalone w orzeczeniu, czy to rozwodowym, czy też w sprawie o
    zasądzenie alimentów na dziecko.
    Jednakże można, czysto nieformalnie, dogadać się z osobą zobowiązaną do
    alimentów, by w przypadku przez Panią opisanym nie płaciła wówczas alimentów
    w ogóle, lub w niższej wysokości.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 5. Data: 2007-07-16 11:20:28
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    jolka napisał(a):
    > Witam,
    > Mój by?y m?? wys?a? syna na ca?e lato zagranic?, w zwi?zku z tym przez dwa
    > miesi?ce nie b?dzie przysy?a? mi alimentów, czy to jest zgodne z prawem?

    Chłop dziecko na dwa miesiące za granicę wysyła a ty go jeszcze chcesz
    doić? Uważaj, bo się może poważnie zastanowić w przyszłym roku czy nie
    zainwestować w wakacje mniej - tak, żeby starczyło na alimenty. Tylko
    dziecko na tym straci.

  • 6. Data: 2007-07-16 11:22:43
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:f7fji7$ani$1@atlantis.news.tpi.pl
    użytkownik *Krzysiek* napisał(a):

    > Witam ponownie!

    [...]

    Czy byłbyś tak uprzejmy pisać _pod_ cytowanym tekstem? Z góry dziekuję.

    --
    Big Jack
    //////

  • 7. Data: 2007-07-16 11:26:02
    Od: "jolka" <j...@w...pl>

    Bardzo dziękuję wszystkim za konkretne i rzeczowe odpowiedzi!
    Pozdrawiam,
    Jolka

  • 8. Data: 2007-07-16 11:30:16
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    MAc napisał(a):

    > Chłop dziecko na dwa miesiące za granicę wysyła a ty go jeszcze chcesz
    > doić?
    Sorry, określenie "doić" było wyjątkowo nieeleganckie...

  • 9. Data: 2007-07-16 11:33:38
    Od: "jolka" <j...@w...pl>

> [...]
    > doić? Uważaj, bo się może poważnie zastanowić w przyszłym roku czy nie
    > zainwestować w wakacje mniej - tak, żeby starczyło na alimenty. Tylko

    Nie zamierzam upominać się o alimenty za czas wakacji, chociaż - jak widać
    po odpowiedziach specjalistów - mogłabym. Chciałam jedynie wiedzieć, co na
    ten temat mówią przepisy prawa.
    Na szczęście ojciec mojego syna nie jest takim skąpcem jak przypuszczalnie
    autor tego złośliwego komentarza, ani ja taką zawziętą byłą żoną, z jakimi
    on miał pewnie do czynienia.
    Pozdrawiam,
    Jolka

  • 10. Data: 2007-07-16 12:01:37
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    jolka napisał(a):

> [...]
    > autor tego złośliwego komentarza, ani ja taką zawziętą byłą żoną, z jakimi

    autor tego posta ma racje, ja sie dziwie ze reszta tak spokojnie
    odpowiedziala. Mi to zalecialo wyjatkowa pazernoscia.

    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.