  • 1. Data: 2002-12-09 20:55:44
    Temat: Alimenty - uchylanie sie
    Od: "Joanna Kowalska" <s...@o...pl>

    Moj byly maz uchyla sie od placenia alimentow.
    Oczekiwalam ze na 2 dzieci otrzymam 800 zl, ale on nie chce dac wiecej niz
    500 zl. Co moge zrobic aby wyegzekwowac wyzsze alimenty?
    Ojciec odgraza sie ze jesli skieruje sprawe o podwyzszenie alimentow to
    przestanie placic w ogole? Czy jest to mozliwe aby mogl sie wywinac
    sprawiedliwosci?

    Czy ma ktos z was doswiadczenie w takiej sprawie, i na jakie alimenty moge
    liczyc z banku alimentacyjnego?

  • 2. Data: 2002-12-09 21:58:02
    Temat: Re: Alimenty - uchylanie sie
    Od: "Kafesita" <k...@a...net>

    Użytkownik "Joanna Kowalska" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Moj byly maz uchyla sie od placenia alimentow.
    > Oczekiwalam ze na 2 dzieci otrzymam 800 zl, ale on nie chce dac wiecej niz
    > 500 zl.

    Czy te 800 zł ma zasądzone wyrokiem sądowym?? Jeśli tak, to nie może płacić
    mniej

    > Co moge zrobic aby wyegzekwowac wyzsze alimenty?

    Skierować sprawę do sądu.

> [...]
    > sprawiedliwosci?
    > na jakie alimenty moge liczyc z banku alimentacyjnego?

    Z tego co się orientuje to minimalne alimenty jakie wypłaca państwo to 400
    zł/dziecko. Nie wiem jak się to ma do większej ilości dzieci.

    Pozdrawiam
    Kafesita

  • 3. Data: 2002-12-09 22:02:55
    Temat: Odp: Alimenty - uchylanie sie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Joanna Kowalska <s...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:at30b4$clj$...@n...tpi.pl...
    > Moj byly maz uchyla sie od placenia alimentow.

    skierować tyt. wykonawczy do egzekucji komorniczej ...

> [...]
    > Ojciec odgraza sie ze jesli skieruje sprawe o podwyzszenie alimentow to
    > przestanie placic w ogole? Czy jest to mozliwe aby mogl sie wywinac

    no raczej nie, za alimenty może trafić nawet do ZK

    > Czy ma ktos z was doswiadczenie w takiej sprawie, i na jakie alimenty moge
    > liczyc z banku alimentacyjnego?

    to zależy od Twoich dochodów są nowe przepisy dot. płatności z funduszu
    alimentacyjnego ścisle określające komu takie świadczenie się należy i tak:
    -jeżeli egzekucja jest bezkuteczna całkowicie lub w części
    - jeżeli przeciętny dochód na osobę w rodzinie osoby uprawnionej do
    alimentacji nie przekracza kwoty 60% przeciętnego wynagrodzenia ( uzyskany
    w roku kalendarzowym poprzedzającym okres, na jaki przyznaje się świadczenia
    zgodnie z ustaleniami GUS )
    - od 1.06.2002 r. do 31.05.2003r. jeżeli przeciętny dochód w takiej rodzinie
    nie przekroczy kw. 612 zł.,

    Sandra

  • 4. Data: 2002-12-09 22:10:18
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kafesita <k...@a...net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:at33lc$462$...@f...acn.pl...
    > Czy te 800 zł ma zasądzone wyrokiem sądowym?? Jeśli tak, to nie może
    płacić
    > mniej

    teoretycznie nie ale różnie to wygląda w praktyce po wszczętej egzekucji
    komorniczej...
    kodeks reguluje ile można sciągnąć np. z poborów czyli zależne to jest także
    od dochodów pozwanego czy jest z czego ...

    Sandra

  • 5. Data: 2002-12-09 22:14:25
    Od: "Joanna Kowalska" <s...@o...pl>

    Nie nie mam wyroku sadowego prubuje to zalatwic na drodze polubownej dla
    dobra dzieci.

  • 6. Data: 2002-12-09 22:15:46
    Od: "Joanna Kowalska" <s...@o...pl>

    ile kodeks dopuszcza do sciagniecia z jego poborow? jaki procent?

  • 7. Data: 2002-12-09 22:27:54
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Joanna Kowalska <s...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:at34k0$fqt$...@n...tpi.pl...
    > Nie nie mam wyroku sadowego prubuje to zalatwic na drodze polubownej dla
    > dobra dzieci.

    to jakie podwyższenie ?
    wtedy wnosi się sprawę o alimenty ...

    Sandra

  • 8. Data: 2002-12-09 22:28:59
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Joanna Kowalska <s...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:at34mg$gfv$...@n...tpi.pl...
    > ile kodeks dopuszcza do sciagniecia z jego poborow? jaki procent?

    na słowo żony bez wyroku nic ...

    Sandra

  • 9. Data: 2002-12-09 22:30:27
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Joanna Kowalska <s...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:at34mg$gfv$...@n...tpi.pl...
    > ile kodeks dopuszcza do sciagniecia z jego poborow? jaki procent?

    lub postanowienia sądowego o zawartej ugodzie ...
    nie masz możliwości ... należy wnieść sprawę o alimenty i nie pytać ile
    powinien dać tylko wyliczyć ...art. 135 k.r.o
    Sandra