  • 1. Data: 2007-01-08 11:41:38
    Temat: Akt notarialny - tytuł wykonalności
    Od: a...@p...onet.pl

    Witam!

    Rodzina sprzedała gospodarstwo rolne (dom + pola itp.) W akcie
    notarialnym jest napisane iż częśc ceny płatna jest w dniu zawarcia
    umowy, a pozostała część najpóźniej do dnia 31 grudnia 2006.

    Niestety, albo stety zalezy jak na to spojrzec, do dnia 31 grudnia 2006
    została spłacona tylko część pozostałej częsci. Gospodarstwo
    zostało wydane z dniem zawarica umowy.

    Jaka jest procedura odzyskania reszty pozostalej częsci?

    W akcie notarialnym napisane jest iz kupujacy zlozyli oswiadczenie o
    poddaniu sie w tym zakresie rygorowi egzekucji wprost z aktu
    notarialnego.
    Czyli mam od razu isc do komornika?
    Czy moge ubiegac sie o odsetki (jezeli nie jest nic napisane w akcie na
    ten temat)?

    Pozdrawiam
    anulka!

  • 2. Data: 2007-01-08 11:57:19
    Temat: Re: Akt notarialny - tytuł wykonalności
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Czyli mam od razu isc do komornika?

    Najpierw do sądu, żeby nadał klauzulę wykonalności.
    A może by tak najpierw spytać czemu nie płacą?

    > Czy moge ubiegac sie o odsetki (jezeli nie jest nic
    > napisane w akcie na
    > ten temat)?

    Tak, nalezą się od dnia następującego po dniu płatności (czyli od 1 stycznia
    2007 r.).

    Marcin.

    Pozdrawiam
    anulka!

  • 3. Data: 2007-01-08 11:58:12
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

  • 4. Data: 2007-01-08 21:19:32
    Od: a...@p...onet.pl

    Marcin Krzemiński napisał(a):

    > Najpierw do sądu, żeby nadał klauzulę wykonalności.
    > A może by tak najpierw spytać czemu nie płacą?

    Tak. Gdyby był z nimi kontakt... Zadzwoniłam na komorke ale
    odezwala sie tylko poczta glosowa, na ktorej sie nagralam i
    przedstawilam sytuacje. Uwazam to i tak za uprzejmosc z mojej
    strony, gdyz transakcja z nimi nie nalezala do najmilszych.
    A szczerze powiedziawszy, to najchetniej by mnie wykiwali i chyba
    na to teraz licza iz nie bedzie mi sie chcialo upomniec o reszte
    kwoty.

    > Tak, nalezą się od dnia następującego po dniu płatności (czyli od 1 stycznia
    > 2007 r.).
    >
    > Marcin.

    Czyli musze zlozyc wniosek do sadu o klauzule wykonalnosci? To cos
    kosztuje?

    Pozdrawiam,
    anulka!

  • 5. Data: 2007-01-08 22:38:06
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Czyli musze zlozyc wniosek do sadu o klauzule
    > wykonalnosci? To cos
    > kosztuje?

    6 zł w znaczkach sądowych. Nie zapomnij załączyć uwierzytelnionego odpisu
    aktu notarialnego.

    Marcin.