  • 1. Data: 2003-11-07 12:22:54
    Temat: Akt notarialny a współwłasność budynku
    Od: "sj" <s...@W...pl>

    Witam wszystkich!

    Czy przy ustanawianiu odrębnej własności lokalu właściciel tego lokalu jest
    wpisywany do KW załozonej dla całego budynku jako współwłaściel w odpowiedniej
    (ułamkowej) części - odpowiadającej udziałowi w gruncie i częściach wspólnych
    budynku? Czy to jest obowiązująca praktyka?

    Pozdrawiam,
    SJ

  • 2. Data: 2003-11-07 21:28:55
    Temat: Re: Akt notarialny a współwłasność budynku
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "sj" <s...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wspólnych
    > budynku? Czy to jest obowiązująca praktyka?

    Moge sie mylic ale wydaje mi sie ze odrebna wlasnasc lokalu wpisuje sie dla
    nowo zalozonej ksiegi dla tegoz lokalu (jest to warunek ustanowienia
    odrebnej wlasnosci) natomiast udzial we wspolwlasnoci nieruchomosci
    gruntowej wraz z pobudowanym na niej budynkiem w ktorej lokal sie znajduje
    lub nieruchomosci budynkowej wraz z udzialem we wspolnosci prawa uzytkowania
    wieczystego gruntu wpisuje sie do KW danego gruntu. Ale jest to tylko moje
    zdanie nie poparte praktyka.

  • 3. Data: 2003-11-10 16:43:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Nov 2003, NoMAD wrote:

> [...]
    >+ > wpisywany do KW załozonej dla całego budynku
    >+ > jako współwłaściel w odpowiedniej
    >+ > (ułamkowej) części - odpowiadającej udziałowi

    IMO & AFAIK tak.
    Mam: "strony ustanawiają odrębną własność lokalu [...]
    i postanawiają, że z własnością lokalu związany jest
    udział [...] części w częsciach wspólnych budynku
    i w prawie własności nieruchomości opisanej w par. 1"

    >+ Czy to jest obowiązująca praktyka?

    To powyżej z aktu notarialnego nabycia mieszkania (od gminy).

    >+ Moge sie mylic ale wydaje mi sie ze odrebna wlasnasc lokalu wpisuje sie dla
    >+ nowo zalozonej ksiegi dla tegoz lokalu (jest to warunek ustanowienia
    >+ odrebnej wlasnosci)

    No to ktoś tu kłamie :) albo oszukuje :)

> [...]
    >+ lub nieruchomosci budynkowej wraz z udzialem we wspolnosci prawa uzytkowania
    >+ wieczystego gruntu wpisuje sie do KW danego gruntu.

    A jak to się ma do faktu że właściciel lokalu jest "z urzędu"
    współwłaścicielem budynku i członkiem wspólnoty ?
    A... czekaj. ty coś piszesz o budynku na gruncie dzierżawionym
    wieczyście ? Niedawnośmy ustalali że można mieć na nim własny
    budynek. Może *wtedy* ma miejsce taka sytuacja ?
    Wie ktoś ?

    pozdrowienia, Gotfryd