  • 1. Data: 2002-08-20 06:44:24
    Temat: Akcje a rozwod?
    Od: "Futrzak" <n...@a...umcs.lublin.pl>

    Witam
    Kiedys za dobrych czasow kupilismy z zona akcje pewnej firmy (bylismy wtedy
    malzenstwem i jeszcze jestesmy), akcje zostaly kupione na zone (bo pacowala
    w tej firmie i tak bylo lepiej). Teraz na progu rozstania sie zona nie chce
    oddac mi polowy akcji, twierdzi ze ona pracowala w firmie na wartosc tych
    akcji (a jest to spora kwota). Akcje zostaly kupione z naszych wsponie
    zarobionych pieniedzy, ale zostaly kupione na nia, ostatnio dowiedzialem sie
    ze przy kupnie akcji bylo pisemne stwierdzenie ze kupuje je z odrebnego
    majatku (czyli nie z naszych pieniedzy).

    Co mozna z takim fantem zrobic? Jakie sa szanse odzyskania polowy akcji?

    -----
    usun no.spam z e-mailu

  • 2. Data: 2002-08-20 08:27:33
    Temat: Odp: Akcje a rozwod?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Futrzak <n...@a...umcs.lublin.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:1...@2...17.176.82...
    > z odrebnego
    > majatku (czyli nie z naszych pieniedzy).

    Odp. sobie na pytanie czy w Waszym związku doszło do podpisania umowy dot.
    rozszerzenia,ograniczenia bądź wyłączenia wspólności ustawowej w formie aktu
    notarialnego.Jeśli tak i akcje zakupiono faktycznie ze środków majątku
    wyodrębnionego... żona twoja ma prawo roporządzania jest to jej majątek
    odrębny. Jednak z treści postu wnioskuje ,że Twoja współmałżonka coś tam na
    ten temat wie i puściła Ci niezły bajer:-) ...chyba ,że faktycznie taką
    umowę notarialną podpisywaliście...

    Sandra

  • 3. Data: 2002-08-20 08:41:08
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ajsu1p$r4p$...@a...dialog.net.pl...
    > chyba ,że faktycznie taką
    > umowę notarialną podpisywaliście...

    Taki umowny ustrój rozdzielności wyłącza m.in. stosowanie przepisów k.r.o o
    zarządzie majątkiem wspólnym,pozostawiając małżonkowi pełną swobode w
    zakresie zarządzania i rozporządzania swym majątkiem i nie daje podstaw do
    majątkowych sporów między małżonkami a tym samym nie prowadzi do
    skomplikowanych rozliczeń występujących w razie ustania wspólności
    majątkowej czy podziału majątku objętego wspólnością...

    Sandra

  • 4. Data: 2002-08-20 08:58:43
    Temat: Re: Akcje a rozwod?
    Od: "Futrzak" <n...@a...umcs.lublin.pl>

> [...]
    > rozszerzenia,ograniczenia bądź wyłączenia wspólności ustawowej w formie

    Nie bylo zadnego wyłączenia z wspólności ustawowej i nie ma do tej pory.

> [...]
    na
    > ten temat wie i puściła Ci niezły bajer:-) ...chyba ,że faktycznie taką

    Nic nie podpisywalismy. Powiedz mi co ja teraz moge zrobic?
    Ostatnio z nia rozmawialem i powiedziala ze sprzedala akcje za 10% ich
    wartosci, a kase wydala.
    Co w takim wypadku mozna zrobic?

  • 5. Data: 2002-08-20 11:08:20
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Futrzak <n...@a...umcs.lublin.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:5...@2...17.176.82...

    > Nic nie podpisywalismy. Powiedz mi co ja teraz moge zrobic?

    majatek wspólny małżonków to inaczej równe udziały...możesz w swoim pozwie
    czy w odp na pozew żadać, aby ustalenie udziałów w majątku nastąpiło z
    uwzględnieniem stopnia,w którym każdy z nich przyczynił sie do powstania
    majątku.

    > Ostatnio z nia rozmawialem i powiedziala ze sprzedala akcje za 10% ich
    > wartosci, a kase wydala.
    > Co w takim wypadku mozna zrobic?

    Przy podziale majątku wspólnego każdy z małżonków powinien zwrócić wydatki i
    nakłady poczynione z tego majątku na majątek odrębny czyli jeśli ona
    zakupiła akcje to powinna zwrócić Ci połowę kwoty, którą wyłożyła na wykup
    tych akcji zgodnie z cennikiem w dniu dzisiejszym...W nauce prawa przyjmuje
    sie ,że wydatki są kosztami związanymi z nabyciem określonego
    przedmiotu...natomiast nakłady stanowią koszty poniesione w celu zachowania
    lub podniesienia jego wartości...Z punku widzenia rozliczeń między
    małżonkami przepis traktuje jednakowo wydatki i nakłady poczynione z majątku
    wspólnego na majatek odrębny ale w Waszym przypadku nie było notarialnego
    wyodrębnienia w związku z powyższym jest zobowiązana do oddania Ci należnych
    nakładów poczynionych w czasie trwania związku małżeńskiego...
    o to wszystko należy zwrócić sie w pozwie rozwodowym bądź w odp. na pozew
    złożony przez powoda / tu ona może być powodem a ty pozwanym ,który otrzyma
    pozew z jej warunkami na, które sie nie musisz godzić/ . Druga możliwość
    podziału majątku ma miejsce po orzeczonym prawomocnie rozwodzie a nie
    dokonanym podziale ...

    Sandra

  • 6. Data: 2002-08-20 11:42:51
    Od: "Futrzak" <n...@a...umcs.lublin.pl>