  • 61. Data: 2007-02-23 09:23:44
    Temat: Re: ALLEGRo - po raz drugi...
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    a chodziło mi tylko o pokazanie Tobie, ze regulamin allegro daje furtke

  • 62. Data: 2007-02-23 10:11:32
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 21 lut o godzinie 15:06, na pl.soc.prawo, g...@p...onet.pl
    napisał(a):

    > Aby umowa sprzedaży samochodu była skuteczna - faktycznie zbędny jest akt
    > notarialny.

    Oczywiście że zbędny.
    Do tego jeszcze, sprzedaż samochodu nie wymaga pod względem formalnym
    zawierania umowy na piśmie.
    Forma pisemne jest wymagana "dopiero" na etapie rejestrowania samochodu "na
    siebie". Do niczego innego umowa pisemna nie jest potrzebna.

    --
    Herbi
    23-02-2007 11:11:31

  • 63. Data: 2007-02-23 10:22:31
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 22 lut o godzinie 08:33, na pl.soc.prawo, Paweł napisał(a):

    > W przypadku zbycia firmy

    Firmy nie da się zbyć/sprzedać.
    Art 43^9 §1 KC

    Dlaczego pleciecie o "sprzedarzy firmy" skoro dotyczy to udziałów?

    --
    Herbi
    23-02-2007 11:22:29

  • 64. Data: 2007-02-23 11:32:06
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > Forma pisemne jest wymagana "dopiero" na etapie rejestrowania samochodu "na
    > siebie". Do niczego innego umowa pisemna nie jest potrzebna.

    Pod względem formalno-prawnym nie wymaga, ale pod względem zdroworozsądkowym
    wymaga i to bardzo.

  • 65. Data: 2007-02-26 12:51:29
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 22.02.2007, o godzinie 14.20.54, na pl.soc.prawo,
    n...@g...com napisał(a):

    > Wg.regulaminu kupujący może odstąpić od umowy kupna w ciągu
    > 7-14dni(nie pamiętam) więc moim zdaniem należy dać przeczytać
    > regulamin allegro Panu który sprzedawał auto.Sprawa skończy sie pewnie
    > na negatywie i zwrocie prowizji...Pozdrawiam

    Przeczytaj punkt 9.1 i 9.2 regulaminu allegro.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 66. Data: 2007-03-01 22:45:26
    Od: "kravietz" <p...@n...hush.com>

    On 21 Lut, 20:31, gerlach <g...@l...com> wrote:

    > Twój przypadek udowadnia, że mechanizmy autoryzacji użytkowników i
    > zapewnienia bezpieczeństwa w Allegro są niewystarczające do
    > przeprowadzania transakcji finansowych na duże kwoty.

    Zgadza się, bo analiza ryzyka podpowiada że przy takich transakcjach
    koszt ataku może być zrekompensowany wysokim zyskiem dla złodzieja, co
    czyni całe przedsięwzięcie opłacalnym.

    > Żeby to udowodnić proponowałbym się oprzeć na porównaniu do:
    > 1. Warunków jakie musi spełniać kwalifikowanypodpiselektroniczny
    > (którego podstawowym celem jest właśnie w celu zawierania umów przez
    > internet)

    Tylko że kwalifikowanego podpisu elektronicznego nikt nie używa
    (http://ipsec.pl/) właśnie ze względu na jego bezpieczeństwo - z
    wysokim bezpieczęństwem wiąże się zwykle wysoka nieużywalność :)

    > Np. w systemach bankowości elektronicznej:
    > 1. Całość transmisji jest szyfrowana i jest prowadzona po bezpiecznym
    > protokole SSL lub TLS. W Allegro większość transmisji jest przesyłana w
    > sposób umożliwiający podsłuch i przejęcie sesji przez kogoś innego.
    > Istnieje nawet opcja nieszyfrowanego logowania!

    Bo pewnie oszczędzają na akceleratorach SSL :) Nawiasem mówiąc ataki
    na sesje opisywane przez hacking.pl były mocno przesadzone, bo Allegro
    na każdym kroku się przed tym broni (nawet pomimo braku SSL) - zauważ,
    że wymaga ponownego zalogowania przed krytycznymi operacjami i ma
    bardzo krótki czas ważności sesji (kilka minut). Nie zdziwiłbym się
    gdyby robili także regenerację PHPSESSID.

    > 2. Banki do autoryzacji wykorzystują:
    > - (najczęściej tajny) login,
    > - tajne hasło, w większości przypadków o wymuszanej sile (długości,
    > rodzaju występujących znaków).
    > - hasła jednorazowe ze zdrapek lub tokena - tzn. dla każdej istotnej
    > operacji hasło jest różne

    Nawiasem mówiąc, polskie zdrapki pozytywnie wyróżniają się na tle
    banków w innych krajach - zwłaszcza anglosaskich, gdzie tego typu
    rozwiązań nie wprowadzano by nie utrudniać życia użytkownikom aż do
    zeszłego roku (a w Polsce miał tak Citibank, który ma serwery w
    Singapurze nawiasem mówiąc).

    --
    Wojciech Gustowski "E-społeczność" (e-book)
    http://e-spolecznosc.zlotemysli.pl/pdfebook.php

    "Dane i bezpieczeństwo" (free e-book)
    http://ipsec.pl/contrib/Dane%20i%20bezpieczenstwo.pd

    Bartosz Danowski i Łukasz Kozicki "Spam. Profilaktyka i obrona" (e-
    book)
    http://zwalcz-spam.zlotemysli.pl/pdfebook.php