  • 11. Data: 2017-06-09 11:31:45
    Temat: Re: A w Niemczech Merkel też konstytucję pogwałciła! ;-) [podatek atomowy]
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 09 Jun 2017 10:15:18 +0200, Trefniś napisał(a):

    > Gdybyś odrobinę bardziej przyłożył się do swojej umysłowości, wiedziałbyś,
    > co sparafrazowałem.

    Palę się ze wstydu, że nie znam tak wspaniałej literatury, z jaką każdego
    dnia obcują niepokorni czytelnicy niepokornych autorów.
    Muszę się pogodzić z myślą, że umrę nieświadomy, czy o tych fekaliach pisał
    Ziemkiewicz, Wildstein, czy zgoła jakiś innych klasyk dobrej zmiany.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Ludzie stanu dziewiczego otrzymają sto procent nagrody w niebiesiech,
    owdowiali sześćdziesiąt procent, a żonaci trzydzieści procent."
    św. Tomasz z Akwinu

  • 12. Data: 2017-06-09 12:24:38
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2017 o 11:31 Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > pisał
    > Ziemkiewicz, Wildstein, czy zgoła jakiś innych klasyk dobrej zmiany.

    Nie zostawię cię głupszym.

    http://culture.pl/pl/artykul/krol-ubu-czyli-polacy-o
    czami-polakow

    "Król Ubu, czyli Polacy" Alfred Jarry, 1888, wystawiona w 1896.

    "Rzecz dzieje się w Polsce, to znaczy nigdzie" jak mówił autor.

    To niewątpliwie prekursor "dobrej zmiany", do tego jeszcze z XIX wieku!!!

    Tu masz w tłumaczeniu Tadeusza Boy-Żeleńskiego:
    http://wolnelektury.pl/katalog/lektura/ubu-krol.html

    Nota bene nasuwa się po "dyskusji" z Olinem:
    "Dzięki rozpowszechnieniu oświaty można dziś czytać, pisać i publikować,
    nie przestając być analfabetą" (Hugo Steinhaus)

    --
    Trefniś

  • 13. Data: 2017-06-09 12:44:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 09 Jun 2017 12:24:38 +0200, Trefniś napisał(a):

    > Tu masz w tłumaczeniu Tadeusza Boy-Żeleńskiego:
    > http://wolnelektury.pl/katalog/lektura/ubu-krol.html

    Jestem nieskończenie wdzięczny, że tak szalenie poszerzyłeś me horyzonty.
    Rzadko można spotkać tak wybitnego erudytę i to jeszcze w osądzanym od czci
    i wiary internecie, gdzie można spotkać przeważnie królów paździerza,
    których ulubionym - i najczęściej jedynym - środkiem erystycznym są obelgi.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    prawo Sattingera:
    Każde urządzenie elektryczne będzie działać lepiej, jeżeli włożysz wtyczkę
    do gniazdka.

  • 14. Data: 2017-06-09 23:58:26
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Fri, 09 Jun 2017 12:24:38 +0200, w
    <o...@t...wroclaw.vectranet.pl>, Trefniś
    <t...@m...com> napisał(-a):

    > "Dzięki rozpowszechnieniu oświaty można dziś czytać, pisać i publikować,
    > nie przestając być analfabetą" (Hugo Steinhaus)

    A tak -- jak widzę dzięki oświacie niektórzy opanowali nowe wulgaryzmy i
    potrafią tą wiedzą górować nad innymi.
    No chwali się.

  • 15. Data: 2017-06-11 10:32:14
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2017 o 23:58 rg <n...@o...pl> pisze:

> [...]
    > <o...@t...wroclaw.vectranet.pl>, Trefniś

    > A tak -- jak widzę dzięki oświacie niektórzy opanowali nowe wulgaryzmy i

    Jakie nowe wulgaryzmy???
    Tłumaczem Boy-Żeleński, naczelny antyklerykał międzywojnia, sztuka z lat
    osiemdziesiątych dziewiętnastego stulecia i dotyczy boleśnie Polski.

    Ale dla was ważne są tylko wulgaryzmy z certyfikatem III RP, np. Klątwa w
    Powszechnym.
    Każdy ma takich bożków, na jakich zasługuje.

    --
    Trefniś

  • 16. Data: 2017-06-12 14:23:59
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Sun, 11 Jun 2017 10:32:14 +0200, w
    <t...@m...com> napisał(-a):

> [...]
    > Powszechnym.
    > Każdy ma takich bożków, na jakich zasługuje.

    Jakieś schizy Ciebie dopadły. A myszki też widzisz?

  • 17. Data: 2017-06-12 19:13:26
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2017 o 14:23 rg <n...@o...pl> pisze:

    > Sun, 11 Jun 2017 10:32:14 +0200, w
    > <o...@t...wroclaw.vectranet.pl>, Trefniś

    > Jakieś schizy Ciebie dopadły. A myszki też widzisz?

    Przeczytaj tę sztukę, podałem link do świetnego tłumaczenia.
    Zanim oblezie cię robactwo!

    --
    Trefniś